שאלה:
שלום הרב.
האם במקרה רגיל, בו אוכל או ליטול ידיים או לטבול ידיים לאכילה, יש עדיפות לנטילה, מאחר והמ"ב בריש סי' קנ"ט מסביר שהיא נתקנה על נטילת ידיים בכלי במקדש, או ששתי השיטות שוות?
תודה.
תשובה:
בודאי שיש עדיפות לכלי במקום שיש, כלי הוא אחד מדיני הנטילה, מה שכתב המשנה ברורה שזה המקור לדין כלי בנטילה לסעודה, לא שדין כלי הוא רק במקדש. כללי טבילת ידים במקור מים חיים מבוארים בשו"ע קנט.
תודה.
התכוונתי לומר, שלכאורה היה צד לומר שוודאי שטבילה עדיפה, אלא שתקנו נטילה בצורה בה היה הדבר במקדש, אלא שזה נכון כל זמן שאין מקווה זמין.
אינני יודע מקור לדבריכם, למה שטבילה תהיה עדיפה?
יתרונות טבילת ידיים במקווה שמתאים לטבילת ידיים:
1] לוקח פחות זמן.
ביחס לנטילת ידיים עם כלי נטלה.
2] יותר וודאות שנטילת הידיים תקינה.
ביחס לנטילת ידיים עם כלי נטלה.
דהיינו שבנטילת ידיים עם כלי נטלה,
עלול להיות יותר ספק,
שמא הנטילת ידיים לא נעשתה מספיק תקין.
נכון?
תודה.
עושים כפי ההלכה ולא חוששים.
השאר תגובה