לתרומות לחץ כאן

כלי גדול 

הצטרפות לאלפי המנויים ולקבל את העלון חינם, לשלוח הערות או תגובות, נא ליצור קשר עם הרב יהושע אלט בכתובת [email protected]. העלון מתפרסם בשש יבשות וביותר מארבעים מדינות ברחבי תבל.

כדי לרכוש אחד מהספרים (באנגלית) של המחבר (עותק או ספר אלקטרוני) ולקבל אותו במשלוח עד דלת ביתך, אנא שלח דוא"ל לכתובת [email protected]  או בקר בכתובת https://amzn.to/3eyh5xP.

המחבר מרשה ומעודד לכל מי שרוצה להעתיק ולהפיץ את העלון לזכות את הרבים.

ר' אלט זכה ללמוד תחת הרה"ג מרדכי פרידלענדער זצ"ל והוסמך לרבנות על ידי הרה"ג זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל. ר' אלט הוציא שבעה ספרים במגוון נושאים בעניעי יהדות ומחשבת ישראל. כתביו מופיעים באנגלית, אידיש, עברית, גרמנית וצרפתית.

כלי גדול 

נשאלה השאלה שאם ה' מספק לנו את מה שאנחנו צריכים, למה אדם לא יכול פשוט לפתוח עסק קטן מאוד ולצפות לפרנס את משפחתו הגדלה עם ההכנסה הזו? התשובה היא כי לפי הטבע, הוא לא ירוויח מספיק כסף כדי לפרנס את משפחתו. זה כמו לבקש מה' נס. אנו סומכים על כך שה' יספק – אבל באופן טבעי, לא בדרך נס. כדי להרוויח משכורת מכובדת, הכרחי לאדם שיהיה לו צינור מתאים.

 

פעם הגיע מישהו לרבי מסאטמאר וביקש ברכה לפרנסה כדי שיוכל לפרנס את משפחתו הענפה. כשהרבי שאל את האיש מה הוא עושה למחייתו, השיב האיש שהוא נהג מונית. אמר לו הרבי שבמקרה כזה הברכה שלו לא תעזור. "אתה צריך להיות כלי קיבול לברכה. כדי לקיים משפחה גדולה, אתה צריך כמות יפה של הכנסה שאינה מגיעה מלהיות נהג מונית. לברכה אין מקום להיכנס לתוקף". כדי שאדם ירוויח סכום כסף גדול כדי לקיים את משפחתו הגדולה, הוא צריך לשים את עצמו במצב שבו הוא יכול לעשות זאת.

 

בסיפור אלישע והאלמנה הוא אומר לה לשאול כלים ריקים ולמלא אותם בשמן. היא ממלאת כלים בשמן עד שלא היו עוד כלים. לאחר מכן אלישע אומר לה למכור את השמן ולשלם לנושה שלה ושהיא ובניה יחיו מהשאר (מלכים ב, ד:א-ז). אכן כשלא היו עוד כלים, השמן הפסיק – אין עוד כלי ויעמד השמן.

Afficher l’image source

מסופר על דייג שהלך לתפוס את כל סוגי הדגים. את הדגים הגדולים שתפס, הוא השליך בחזרה לאוקיינוס בעוד הדגים הקטנים הוא שמר. האיש שליווה אותו נדהם מהנוהג שלו וחקר אותו על כך. הדייג אמר לו שהסיבה שהוא שומר רק על הדגים הקטנים בזמן זריקת הדגים הגדולים היא בגלל שהדלי שלו לא היה מספיק גדול כדי להכיל את הדגים הגדולים. אפשר ליישם רעיון זה על פרנסה: אם אדם חושק בכמות מסוימת של עושר, אז הוא חייב להפוך את הדלי שלו מספיק גדול; הוא צריך למצוא עבודה שתעמיד אותו בעמדה של לעשות את העושר הזה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *