לתרומות לחץ כאן

עץ הדעת

שאלה:

אדם הראשון הצטווה שלא לאכול מעץ הדעת. זה אם כן היה איסור דאורייתא. הוא עשה משמרת למשמרת וגזר איסור נגיעה אטו אכילה. ככל תקנות חז"ל. אז מה בעצם הבעיה פה?

תשובה:

אם היה עושה משמרת למשמרת זה היה מצויין, כל הבעיה היא כאשר נוהגים בכך כאילו זהו האיסור מדאורייתא.

דומה הדבר לדברי הפוסקים בענין ספירת העומר, שיש להזהר באמירת לשם ייחוד שלא לומר כמו שכתוב בתורה, שכן לסוברים שספירת העומר בזה"ז דרבנן אם יכוין לקיימה כמצוה דאורייתא הוא עובר בבל תוסיף.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. אני גם מדלג, אבל ראיתי בדרשו שהגרשז"א מיקל לומר את הנוסח שכתוב וזה לא סותר שזה מדרבנן, דרשו הביאו אותו בסימן תפט הערה 36.

  2. ,החיי אדם בכלל סח אאל"ט כתב שאיסור בל תוסיף הוא רק אם חושב שהתורה ציוותה את הדבר הנוסף הזה אך אם חושב שהדבר נתון במחלוקת הפסוקים ומקיים את שיטות השיטות מצד חומרא אין בדבר בלי תוסיף ראה ערך תפילין ר"ת

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל