לתרומות לחץ כאן

טלית צמר עם אימרה מאקרילן

שאלה:

מכובדיי ,
לאחרונה התברר לי מבדיקה שטלית גדול שקבלתי לבר מצווה איתו אני נוהג להתעטף בחול , עשוי מצמר אבל האימרה (שאכן לא מתבלית כשאר צמר הטלית) ככה"נ עשויה אקרילן.
האימרה הנ"ל מהווה גם חלק מד הכנפות ורוחבה הוא לערך 2 ס"מ.
נוסף לכך , חורי הטלית כנראה שעשויים לחיזוק מבד שאינו צמר (משי או אקרילן) — שוב זה ניכר בשל מראה שונה וחוסר בלאי שלא כמו עיקר הטלית.

הציציות נרכשו על ידי לפני שנים ספורות והן מצמר טהור והשגחה טובה.

שאלתי היא אם בשל הנ"ל אני יכול להמשיך להעטף ולברך על הטלית (מפני שאקרילן סינטתי) ?
האם יש מקום לומר שאני מקיים בכך מצווה מדאורייתא או שמא רק מדרבנן (לפחות לדעת המחבר) ?
האם יש ריעותא בכך שחורי הטלית לא מצמר ?
האם לאור כל הנ"ל יש מקום לחכות עוד שנתיים שלוש שהטלית תתבלה עוד ואז להוציא הוצאה משמעותית על טלית 100 צמר — או שראוי בהזדמנות הראשונה להחליפה ?

תודה רבה מראש,

דניאל

נ.ב. לקחתי את הטלית לפני 4 שנים לבדיקת שעטנז והבודק המומחה אמר לי שהוא לא רואה , אבל שאכן יש גם בד סינטתי.

תשובה:

שלום וברכה

אינני יודע למה כוונתך בדיוק, אם הכנף כולו אינו צמר, או אפילו הוא צמר אבל תפור עליו בד מסוג אחר, שהעיקר הולך לפי העליון כמבואר במשנה ברורה סי' ט ס"ק יב, יש שדנו אם יש ענין לכתחילה שהציציות יהיו ממין הכנף, ראה חזון איש סי' לג. אבל לענין חיוב הטלית נראה פשוט שהוא חייב מדאורייתא כיון שעיקר הבגד הוא צמר. במקרה שלך אני מבין שגם הכנף הוא צמר רק יש איזו שהיא מסגרת קטנה, זה ודאי אינו חיסרון לכאורה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. ראשית כל תודה רבה על המענה האדיב .
    אבל בכנף חלק של שני ס"מ אקרילן (?) מהווה השיעור "מלא גודל" — האם בכ"ז אין זו בעיה ?

    ולעניין החוטים הנ"ל הלופפים את חורי הגדילים ,שאינם עשויים צמר — האם זו בעיה (ע"כ לא קבלתי משוב) ?

    תודה רבה על המענים !

  2. מלא קשר גודל הוא כבר המקור שבין תליית החוט לקצה, ואינו עצם הכנף, וכן נראה להקל יותר. חיזוק החור לא נראה בעייתי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל