לתרומות לחץ כאן

חתונה ללא הורים

שאלה:

היי, אני ובת זוגתי מתכננים להתחתן בקרוב. שנינו לא מעוניינים שההורים שלנו יהיו בחתונה, שנינו רבנו עם ההורים וניתקנו קשרים (סיפור ארוך) וזה בלתי ניתן לתיקון, טוב לנו ככה. אני אשכנזי והיא תמניה וההורים שלי לא קיבלו אותה, אבל אני אוהב אותה כל כך, הדבר הזה גרם למריבה בין שתי המשפחות וגם המשפחה שלי התחילה להתנגד לאיחוד הזה אבל אנחנו לא נוותר.
היא החצי השני שלי, אישה נפלאה, יודעת להרגיע אותי, היא יפייפיה, אכפתית, נדיבה, נהדרת עם ילדים ובעיקר כל הזמן מעודדת אותי, היא גורמת לי להיות מאושר שאני קם בבוקר ורואה אותה לידי.. אני כל כך שמח שפגשתי אותה.

האם זה אפשרי לקיים טקס חופה ללא ההורים, אנחנו ניכנס ביחד כזוג לחופה ונהיה שם רק שנינו והרב, האם זה בסדר?

תשובה:

שלום וברכה ידידי

קראתי את שאלתך בכאב גדול מאוד. הנושא כמובן אינו הלכתי, אין קשר בין הקידושין והנישואין לנוכחות ההורים, אבל מי מוכן לוותר על ההורים בחתונה?! קשר דם אינו מים, וכיבוד הורים הוא מעשרת הדברות שקיבלנו מהר סיני. הקושי הוא אכן עצום, אני מבין שהרבה עומד מאחורי שאלתך, אבל זה לא אומר שכדאי להרים ידים ולהתייאש. כדאי לנסות לערב גורמים מהמשפחה אןו מהקהילה שיש להם השפעה על ההורים, שכן יקבלו, וגם אתם מצידכם תמחלו ותסלחו אף שזה קשה מאוד, ותעשו כל מאמץ לבוא ליום הגדול בחייכם, בלב קל יותר, עם משפחה חמה מסביב, ולבנות את הית שלכם בצורה הכי חמה אוהבת ועוטפת שאפשר.

כמובן בינתיים עד הנישואין, יש לשמור נגיעה ולא לחיות יחד, כל זה טוב ויפה לזמן היותכם נשואים בעזרת ה' בקרוב.

בשורות טובות וחיים שמחים ומאושרים.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. מזכיר סיפור ישן שהתפרסם  על בחור תימני מפונוביז' שהשתדך עם בחורה אשכנזיה והסבא של הבחורה הודיע חד משמעית שהוא לא יבוא לחתונה ולא מוכן שיעשו לו דבר כזה בשום אופן וממש נהיה חולה מזה..(כמה בעל גאווה יכול להיות אדם שכזה?!)
    שאלו את הרב וואזנר זצ"ל והוא הוא אמר שאין להתחשב בסבא אם הזוג מעוניין להינשא.
    לדעתי גם כאן אפשר לנסות להתקרב להורים בחזרה וכו' אבל לא על החשבון החיים שלך.
    מזל טוב ורק אושר!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל