לתרומות לחץ כאן

אסרטיביות בקשר עם אמא – כיבוד הורים

שאלה:

שלום כבוד הרב.
רציתי לשאול- יש איזה נושא מול אמא שלי שמציק לי ממש ולטענת אשת מקצוע יגרום לי לנזקים משמעותיים חלילה בעתיד אם לא אטפל בו מולה.
אמא שלי אישה רגישה מאד ופגיעה מאד.
ניסיתי לומר לה בעדינות את מה שמפריע לי אבל היא נפגעה ממש ברמה שהיא לא מדברת איתי בכלל בוכה המון ונועצת בי חיצי לשונה בצורה קשה וכואבת.
אציין רק שזו תגובה רגילה אצלה כשמישהו פוגע בה.
מה עלי לעשות?
אשת המקצוע אומרת לי לא להתנצל בשום אופן כי מדובר בחיים שלי,
אבל אני רוצה לדעת דעת תורה מה ההלכה לגבי כיבוד הורים
אשמח ממש לתשובה
תודה

תשובה:

שלום וברכה

מאוד קשה לייעץ במדוייק כאשר אינני יודע במה מדובר, שכן גם אופן האמירה וההגשה של הדברים הוא בעל משמעות רבה בנושא זה.

בקשר לעצם שאלתך, ובהנחה שאכן הדבר הזה חייב להאמר לתועלת הנפשית שלך וממילא יש בזה תועלת ממשית גם לאמא, שכן חייכן משתרגים ומשולבים יחדיו, מה שצריך הוא אסרטיביות. כלומר, לא לסגת מעצם הדברים, אבל חלילה לא להגרר לא למריבות ולא לדיונים וויכוחים, מה שנאמר נאמר, אין להתנצל עליו, אבל יחד עם זה לעטוף בהרבה אהבה ונורמליות, כדי לחדד, אני לא חוזרת בי מהדברים, אבל אני מאוד אוהבת ומכבדת ואין לזה קשר עם כלום. כך המסר בסוף יחלחל ויעבור. יש קושי עצום כי היא בוכה ונראה שזה סוף העולם, אבל צריך אורך רוח, כלל שתהיי יותר אסרטיבית, נינוחה נעימה עדינה מאירת פנים, ויחד עם זה לא חוזרת בך מעצם הדברים, כך הם יחלחלו וישפיעו. ביום שהתווכחת על הנושא הזה או התנצלת או הסברת שלא בדיוק, או שתביאי הוכחות וכל דיון אחר, הפסדת הרבה מאוד, כי זה לוקח את הכל למקום אחר. התחושה שהיא צריכה לקבל, היא שהדברים אמת מבחינתך, כואבים לך מאוד, וכאן הנקודה החשובה: דוקא בגלל האהבה והקשר וההערכה והיותה מרכז חייך, דוקא בגלל זה זה מפריע ודוקא בגלל זה חשוב לך שזה יהיה אחרת.

בשורות טובות ושבת שלום.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל