לתרומות לחץ כאן

האם אנו נחשבים נשואים?

שאלה:

שלום, כבוד הרב!
יש לי סיטואציה לא פשוטה. לפני 15 שנה אני ובת זוגי עשינו טעות והתחתנו בחתונה אזרחית, עשינו אירוע ללא רב עם חופה ומנחה שהוא לא רב. אחרי זה רישום נישואין עשינו בפראג. יש לנו היום 2 ילדים. אני מנסה לתקן את הטעות הזאת ובקשתי מבת זוגי לעשות טקס חופה וקידושין עם רב. בעיה שהיא לא הסכימה בינתיים כי יחסים שלנו לא הכי טובים , אין כול כך שלום בית, כנראה רוב באשמתי. כרגע אני מנסה לעשות שלום בינינו כדי שבתקווה היא תסכים להתחתן כהלכה. השאלה שלי האם עדיין יחסים שלנו מוגדרים כלא נשואים כי במהלך הטקס חופה אמרתי לה "הרי את מקודשת לי בטבעת זו…" ונתתי לה טבעת מול קהל של 120 אנשים. אני מבין שכנראה זה עדיין יכל לא להספיק אבל עד אז שהיא תסכים להתחתן איתי כהלכה אני עדיין חיי אתה ו-2 ילדים. אני לא יכול לעזוב כי יש ילדים וזה אסון בשבילם, לא שווה לי. השאלה האם אני יכול לחיות יחד כבעל ואישה בינתיים עד שהיא יום אחד תסכים לערוך טקס חופה וקידושין? אין לי ברירה אחרת.
בברכה.

תשובה:

שלום רב,

נישואין אזרחיים אינם נחשבים לנישואין. אמנם לחומרא אנו נוקטים שכאשר בני זוג נישאו בנישואין אזרחיים צריכים גט כאשר הם באים להתגרש והוא משום חומרת הנושא של אשת איש, ומאחר שיש קצת פוסקים שחששו שמא הנישואין הללו ייחשבו לקידושין לכן, כאשר משתדלים מאד שיהיה גט גם בנישואין אלו. אולם מעיקר הדין ודאי ההלכה היא כדעת רוב הפוסקים שנקטו שאין ממש בקידושין אלו, ולכן כאשר אין אפשרות להשיג גט, מתירים את האישה להינשא ללא גט מבעלה הקודם. כלומר, מעיקר הדין אין הנישואין הללו נחשבים לנישואין.

לכן, כיעד אתה צודק שאתה צריך להציב לעצמך יעד של נישואין מסודרים בחופה וקידושין. אני מבין את הסיטואציה ואת העדינות שיש לנקוט כדי להגיע ליד זה. וה' יעזור שתוכל לעשות זאת בהקדם האפשרי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל