לתרומות לחץ כאן

כיסוי ראש בחתונה לא רשמית

שאלה:

שלום כבוד הרב
הכרתי בחורה ואנחנו לא מתכוונים להתחתן בקרוב, ולא בטוח שטוב לנו להתחתן, אבל בינתיים אנחנו לא רוצים לחיות באיסור.
אני יודע שבשביל שאשה תהיה מותרת צריך לחכות שבוע שתעשה בדיקות, שתלך למקווה, ואז לקדש אותה לפני 2 עדים ולברך 7 ברכות במנין.
שכחתי משהו?
לא נשמע מסובך מדי לעשות את זה בלי שהאנשים שמכירים אותנו ידעו, ואם הבנתי נכון אפשר לעשות את זה ברבנות כך שהכל יהיה מתועד ולא יהיה חשש מכשול.
אז נכון, אם לא נתחתן היא תצטרך גט בסוף והיא תיאסר לכהן, אבל היא מוכנה לספוג את זה בשביל שנהיה מותרים.
הבעיה היחידה שלא מצאתי לה פתרון זה ענין הכיסוי ראש, היא רווקה והיא תתבייש מאד להתחיל ללכת עם כיסוי ראש, אף אחד לא יבין מה קרה לה.
יש לזה איזה שהוא פתרון?
אני בכל מקרה מתכוין לקדש אותה על תנאי. אני יודע שאין תנאי בנישואין, וזה לא יועיל לא לתת גט, אבל בטח זה רק בגלל שמפחדים מאד להתיר אשת איש, לא לגבי כיסוי ראש.
אם זה משנה משהו – הבחורה כבר היתה עם מישהו פעם והוא לא כל כך הצליח ואני לא יודע אם היתה העראה (לא הייתי שם…), כך שבעצם היא היתה צריכה כיסוי ראש גם בלי הנישואין, אז אולי זה בכלל לא משנה…

תשובה:

שלום רב,

שום דבר לא מסובך אם עושים את זה כמו שצריך. כלומר, יש הדרכת כלות זה לא שבוע והולכים למקווה, יש כללים בזה והיא צריכה הדרכה! אח"כ אם מתחתנים ברבנות אז הם ודאי יעשו את זה כמו שצריך עם מניין, כי ברכת אירוסין צריכה עשרה, וגם ידאגו לעדים כשרים.

יהיה לכם בעיה אם תחליטו מתישהו אח"כ "להתחתן" רשמית אז הברכות הן לבטלה..

בכל אופן, מרגע הנישואין האישה חייבת בכיסוי ראש ואין לזה "פתרון" אחר. זו חובה גמורה. כעת היא לא חייבת בכיסוי ראש אפילו אם היא לא בתולה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל