לתרומות לחץ כאן

נדר

שאלה:

שלום רב,
לפני כמה זמן פעמים רבות יצא לי קרי בלילה וחשבתי שאולי אם אני אעשה נדר שאני לא אעשה את זה שוב זה יפסיק- זה לא קרה. האם נדר על דבר כזה שלא ממש באחריותי כי אני שומר על העיניים תקף? אני לא זוכר בדיוק את הנוסח שאמרתי אבל השתמשתי במילים אני נודר.
שנית, אני מכור לאכילת ציפוריים ולכן נמצא במלחמה תמידית בשבת על דבר זה ואותו עיקרון קרה כמו בשאלה הקודמת רק שאמרתי שאני בכללי לא אוכל ולא רק בשבת ככה שעכשיו אני גם במלחמה בכל יום על זה. מה לעשות במצבים הנ"ל?
תודה רבה!

תשובה:

בשני המקרים האלו יש לך ספק נדר, וספק איסור דאורייתא לחומרא, ויש לנסות להתיר, תפנה לרב בית הכנסת שיבצע התרה, צריך מאוד להזהר לא לנדור [במקרה הראשון אם זה היה לשון שבועה זה יותר קל ויתכן שלא חל כיון שזה בלאו הכי איסור גמור ולא כללת דברים מותרים כמו במקרה השני, אבל כיון שאתה לא זוכר בדיוק, כל זה תברר עם הרב המתיר].

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אז לגבי הציפוריים צריך התרה, תודה.
    שכחתי לציין בשאלה שגם נדרתי לגבי זרע לבטלה(בלהט הדברים א"כ לא זכור לי מה קודם אמרתי) למרות שבלאו הכי יוצא מדבריך שאם נדרתי על עצמי שלא לעשות דבר האסור אין פה נדר או שלא הבנתי אותך נכון? אציין שוב שזה היה בערך כך: אני נודר שלא אעשה את שני הדברים האלה(רק שאמרתי מה אני לא עושה) או שמא רק שבועה על דבר איסור היא לא שבועה אך הוא נדר הוא כן.
    תודה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל