לתרומות לחץ כאן

נסיונות – מה עושים כדי שלא להפסיד תפילה?

שאלה:

שלום רב לאוהבי תורתך !
אני צעיר בן 27 כבר מאז הבר מצוה איני מצליח להקפיד על תפילות המניין, בשנים האחרונות אפי' על תפילות בכלל היינו לפספס תפילת שחרית או מנחה זה דבר שקורה מינימום פעם בשבוע. אינני מצליח בשום אופן להקפיד על ההלכה הפשוטה של "שלוש תפילת ביום ובמניין" – בעיקביות. האם יש לכם פתרון/עצה בשבילי איך למגר את התופעה הזאת מחיי היום יום שלי, או שפשוט עלי להתמודד עם זה כלומר ליפול ולקום וחוזר חלילה עד יציאת הנשמה ואז לקבל מירוק בגיהנם למעלה?
תודה על התייחסותכם, תבורכו מפי עליון !

תשובה:

שלום וברכה ידידי היקר.

חז"ל כבר לימדו אותנו את השיטה… "הקובע מקום לתפילתו"!

ברגע שיהיה לך מנין קבוע במקום קבוע וזה יכנס באופן מוחלט בסדר יום שלך, אין סיכוי להפסיד.

הבעיה מתחילה בכך שאדם לא כולל את התפילה בסדר יום כדבר מובנה כמו הליכה לעבודה וכדומה, אלא דוחף את התפילה איך שהמזדמן, ואז שוכחים או לא מספיקים, אבל אם זה חלק מהסדר יום, ובעצם החלק החשוב ביותר בסדר יום, אז לא ניתן להפסיד.

זאת ועוד, הכל תלוי קצת בחשיבות שאתה נותן לדברים. בתפיסת עולם של יהודי, שחרית זה קיר, כלומר, לא משנה מה קרה, מתי קמת ומתי העבודה ומה הבוס יאמר וכו', יום מתחיל תמיד עם שחרית בבית כנסת. אני לא כותב כאן אידיאליה אוטופית, אלא באמת תיאור פשוט של תפיסת עולם פשוטה של רוב היהודים הדתיים מכל הזרמים והסוגים. בעצם זו התפיסה היהודית הטבעית. ברגע שאתה מסגל לעצמך תפיסה כזו ומערכת תחושות כזו, אין כזה דבר להפסיד שחרית, כי אין שום דבר שקודם לכך! לא משנה מה יקרה. כמו שאדם לא הולך במרה לעבודה עם פיג'מה בגלל שקם מאוחר, הוא לא הולך לפני שהתפלל בבית הכנסת בצורה מסודרת.

בהצלחה רבה מאוד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל