לתרומות לחץ כאן

בתי דין בחו"ל – מוסמכים

שלום רב,היכן ניתן למצוא רשימת בתי דין מוסמכים לגרושין בניו יורק.וכמו כן את שמות הדיינים שהוסמכו לכך.האם הנתבע יכול לבקש להתדיין בבית דין רבני-ספרדי, לאחר שהתובע פנה כנגד הנתבע לבית דין-אשכנזי.האם הנתבע יכול לבקש – לדרוש שהדיון בענינו( תביעה למתן גט)יבוצע על ידי אותו אב בית הדין(הספרדי) שערך לזוג חופה וקדושין וכתובה כנדרש.(אב בית הדין ,הזה, מוסמך ומוכר בניו יורק ובישראל כנדרש).הערה= שני בני הזוג ממוצא ספרדי,והתובע פנה במתכוון לבית דין-אשכנזי,שברקע הדברים הכרות הדוקה שיש לתובע עם אותו בית הדין מהעבר….

תשובה:

שלום רב,

אני לא יודע אם ניתן לקבל את הרשימה בצורה כזו. אבל ניתן לשאול על רב ספציפי ונבדוק לכם אם הוא ברשימה המוכרת בבתי הדין בארץ.

לעצם השאלה, יש כלל "הלך אחר הנתבע, כך שאיני מבין מדוע שלא יוכל להנתבע לבקש לדון היכן שהוא חפץ?

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. ערב טוב,רב תודות על ההענות המהירה,ישר כח.האם ניתן להבין שהנתבע יכול לסרב להתדיין בבבית דין מסוים שאליו פנה התובע?.באיזה סיבה יציין הנתבע שאינו מעונין להתדיין במקום שבית הדין ,"אינו נוח"עבורו (במכתב,בפניה ישירה ?).בפועל,האם תביעתו של התובע,נגנזת ,וכעת ימתין התובע שהנתבע יואיל בטובו לבקש בית דין אחר?,שהרי התובע הוא שמבקש לקבל הגט,ויש מצב" למשיכת זמן",מצד הנתבע…הלא כן?

  2. הדין הוא 'הלך אחר הנתבע', כך שאכן הנתבע יכול למשוך זמן מסויים. הדרך היא לשלוח מכתב לבית הדין שהזמין אותו לדיון, שהוא רוצה להדיין במקום פלוני.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל