לתרומות לחץ כאן

האם מותר להכניס את הגרוש לבית הגרושה לצורך הילדים?

שאלה:

התגרשתי לפני שנה. על מנת להקל על הילדים, שאלתי רב אם אוכל להכניס את הגרוש אלי הבייתה, בימים בהם הילדים אמורים להיות איתו, אם קר בחוץ או אם הם עייפים. יש לי ילדה בת 11 שנמצאת בזמן שהוא מגיע. נאמר לי שלא תהיה בעיה. במהלך השנה החלטנו לחגוג את חג הפסח יחד בבית מלון, שוב, בשביל הילדים. לקחנו חדר ילדים וחדר הורים. כלומר חדר עם דלת פנימית מפרידה, אבל ישנו כאשר הדלת פתוחה. לא היה בינינו מגע פיסי, עוברים ושבים במסדרון לא ממש ראו אותנו מתייחדים (היינו כל הזמן עם כל הילדים). הדבר היחיד הוא שפגשתי חברה במלון שלא ידעה שהתגרשנו וחשבה שאנחנו יחד כרגיל כזוג במלון. האם
הופר הגט?? האם צריך גט חדש חלילה?? מה עליי לעשות או להימנע ממנו לעתיד?

תשובה:

שלום רב,

לאור מה שאת אומרת אין צורך בגט נוסף. אולם יש לדעת כי זה אסור! לא רק מה שנסעתם יחד לבית מלון. אלא יתכן מאד שגם להכניס את הגרוש הביתה היה אסור.

מקורות:

כפי שנכתבו בתשובות קודמות, יש חילוק בין דעת השו"ע שעליו סומכים הספרדים, לבין דעת הרמ"א שכפסקיו נוהגים האשכנזים. כלומר, במקרה שהאישה מותרת לחזור לבעלה (שלא נישאה למישהו אחר לאחר הגירושין, או שאינו כהן). לדעת הרמב"ם והשו"ע אסור שיהיה כל קשר בין הגרוש לגרושתו, גם כשיש מישהו אחר בנוסף. ולדעת הרמ"א כשיש מישהו נוסף אין איסור לדבר ביניהם.

ראי עוד כאן וכאן וכאן וכאן.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל