לתרומות לחץ כאן

חובות משותפים מחיי הנישואין על מי מוטל לשלם

שאלה:

בס"ד
אני גרוש (+ילד) מהחיים המשותפים הצטברו כמה אלפי שקלים של חובות שאחרי שנפרדנו, גרושתי שילמה אותו, ועוד חוב אחד ששנינו שילמנו שוה בשוה. עכשיו גרושתי תובעת שאני אשלם לה את כל הסכום שהיא הוציאה בשביל תשלום החוב. וטענתה שחובות מהחיים המשותפים, מוטלים לגמרי על הבעל, מדין התחייבות הבעל בכתובה לזון ולפרנס את האשה והילד. ברצוני לשאול האם היא צודקת בתביעתה, או שעפ"י ההלכה, גם האשה מחוייבת לשלם חצי מהחובות?

תשובה:

שלום וברכה,

את השאלה הזו אתם צריכים להגיש לדיין שעסק בתיק הגירושין שלכם. בדרך כלל בדיון על הממון שבין בני הזוג מתייחסים לכל החובות וחלוקת הרכוש בין בני הזוג, ולא דנים על כל חוב לבדו. ולכן כדאי שתפנו לדיין או שתפעלו לפי ההסכם גירושין שהיה ביניכם [אם היה].

לגופו של עניין, לא ברור שהבעל חייב לשלם את כל החובות לבדו, כיון שאם החוב היה בגלל משכנתא על דירה, והדירה הייתה רשומה על שני בני הזוג, אז החוב צריך להיות מוטל על שניהם. אם האשה לקחה חובות בגלל הוצאות יתירות מעבר לחובות של הבעל לזון את אשתו, החוב לא מוטל על הבעל אלא על האשה. ולכן קשה לקבוע עובדה שהבעל חייב בכל החבות של הבית. ומן הראוי שיתחלקו בחובות בשווה, ועדיף שיפנו לדיין שעסק בתיק הגירושין וכאמור לעיל.

בהצלחה. 

מקורות:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל