לתרומות לחץ כאן

מפעל שמפרסם שעונים שמוגנים בזכויות יוצרים

שאלה:

מפעל שמייצר שעוני יוקרה ביבוא אישי ובהזמנה אישית וסגנון אישי לכל לקוח לפי סקיצה לגברים סגנון מיוחד ויקר מאוד . חנות של תכשיטנים הזמין כמה עבודות במפעל בשביל הלקוחות שלו…האם מותר למפעל לפרסם את העבודות של התכשיטים שהוא עשה ליבואנים לחנויות האלו .. ?!היבואנים טוענים בגלל שהוא יפרסם אז הלקוחות יפסיקו לקנות אצלם כי יגיעו אליו ישירות למפעל ( ויש הבדל גדול משמעותי מאוד במחיר בין המפעל לחנות…) …מדובר שלא היה שום חוזה מול החנויות למפעל ….החניות האלו עשו אצלו עבודות …המפעל עכשיו נזכר שהוא רוצה לפרסם את עצמו בגלל זה רוצה להראות שהוא יודע לעשות שעוני יוקרה …אבל היבואנים טוענים שזה יפגע בהם…(היבואן החנות מחליט על אופן הסקיצה של השעון והוא מוגן בזכויות שמורות של היבואן או של הלקוח שלו ..המפעל אין לו שום קשר לדוגמא של השעונים…רק הוא מבצע את ההזמנה של החנויות … האם המפעל יכול לפרסם את העבודות שהוא עשה לחנויות האלו ?!

תשובה:

שלום וברכה,

אם מדובר בסקיצה שמוגנת בזכויות יוצרים, אסור למפעל ליצר שעונים בסקיצה זהה עבור לקוחות אחרים. אבל מותר למפעל לפרסם ולהראות שעונים שהם ייצרו, כדי שיזמינו מהם שעונים בעיצובים אחרים. אבל אסור להם למכור שעונים מהעיצוב שמוגן בזכויות יוצרים.

בהצלחה. 

מקורות:

מותר למפעל לפרסם ולהראות אילו שעונים מייצר. אבל אם אסור למפעל למכור שעונים שמוגנים בזכויות יוצרים, למרות שהם ייצרו את השעונים, העיצוב של השעון שייך ללקוח שהזמין את השעון המעוצב ולא למפעל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל