לתרומות לחץ כאן

שימוש בחמץ המכור במוצאי החג – ממתי?

שאלה:

ממתי מותר להשתמש בחמץ במוצאי החג? האם הערבי מגיע כבר לפני יציאת החג לעבר הרב למכירה? אז זה מעשה שבת? ובכלל אם באמת קנה זאת למה שיטרח לבא אל הרב?
ואיך עדיין אנו מתעסקים עם ערבים אחר כל מה שעוללו לנו

תשובה:

שלום וברכה

גם לפני שנערך הטקס של מכירת החמץ בחזרה [וזה רק לאחר יום טוב שני של גלויות בחו"ל, שכן חלק מהמוכרים הם בני חו"ל], נעשה תנאי אם הגוי שכל יהודי יכול להפקיע את המכירה מכאן ולהבא באופן חד צדדי ולקחת מהחמץ החל מצאת החג.

לגבי השאלה איך מתעסקים עם ערבים, זו שאלה טובה בכל תחומי החיים… בתי החולים מלאים באנשי צוות ערבים, וגם בכל שאר ענפי התעסוקה. אינני יודע אם גם כאן המכירה היא לערבי דוקא, יש עוד גויים, אבל גם אם כן, זה המצב במזרח התיכון כיום עד שנגאל. זאת מלבד העובדה שלעולם עלינו להשמר מהכללות, ויש חסידי אומות העולם בכל העמים.

הצטרף לדיון

8 תגובות

  1. זהלא תנאי במכירה כיון שאופי הענין הוא כזה שהמכירה לא מתבררת למפרע, אלא הוא קנה קנין גמור הכל, רק בחשבון התשלומים הותנה איתו שאם אינו רוצה להביא כסף פשוט יקנו ממנו חזרה את הסחורה על ידי לקיחתה. כלומר חישוב התשלומים יהיה לפי הסחורה שיקח בפועל והסחורה שלא יקח תנתן חזרה כתשלום למכירה הראשונה שהיתה מוחלטת.

  2. זה נעשה בסוף, אבל גם עושים איתו תנאי שהוא מרשה לקחת ואחר כך יתחשבנו. אין אפשרות להמתין, כי הרב מחכה עד שבחו"ל כבר יגמר יום טוב שני וזה שמן רב אחרי הפסח כאן.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל