לתרומות לחץ כאן

פגישת הורים גרושים של הכלה עם הורי החתן

שלום וברכה,
ההורים שלי גרושים ואמא התחנה שוב .האם יש בעיה צניעות בפגישת הורים של החתן וכלה ?…מצד אמא שלי האם היא צריכה לבוא עם בעלה בהכרח? בעלה מאוד פגע בי בילדותי ואבא שלי לא רוצה שבשום פנים ואופן יהיה נוכח בחתונה ברמה כזאת שאם יבוא לא יבוא הוא! האם באמת יש בעיה של צניעות ואם כן היא עולה על מצווה של לשמח חתן וכלה ולהקים בית יהודית ?
בעלה של אמא אומר שכן יש בעיה ושהוא חייב להיות נוכח בפגישה , אשמח בהקדם לתשובה ואם אפשר לנימוק … תודה רבה של ממש

תשובה:

שלום רב,

השאלה אינה ברורה דיה..

בתחילה את שואלת האם יש בעיה בפגישה של ההורים של החתן והכלה אם האמא תבוא ללא בעלה? ובהמשך את שואלת על החתונה עצמה, שהאבא אומר שאם הבעל של האמא יבוא, הוא לא יופיע.

א. לגבי השאלה הראשונה, אם הפגישה היא משותפת לכל ההורים, כלומר, ההורים של החתן מצד אחד, והורייך הגרושים מצד שני, אכן יש בעיה עם פגישה כזו. כי מאחר שאמא שלך התחתנה שוב, והיא אסורה לחזור לבעלה הראשון (אביך), הרי שבמקרה כזה הדינים של ההפרדה בין גרוש לגרושתו הם חמורים יותר, כפי שנפסק בגמרא והובא בשו"ע (אבה"ע סוף סי' קיט) כי אפילו לבוא לדון ביחד בביה"ד אסור. כלומר, אסור להם לקיים דו שיח ביניהם אפילו בנוכחות אנשים נוספים. שהרי בבית דין ישנם אנשים נוספים ובכל זאת נאסר עליהם לקיים דיון משותף.

לצורך זה, אני לא בטוח כלל שהופעת בעלה של אמך תעזור, אני לא יודע על מקור כלשהו שמתיר פגישה בין גרוש לגרושתו כשבעלה נוכח. (הדין של בעלה עמה אינו קשור לדין זה).

ב. לגבי השאלה השניה, אני לא מבין איזה בעיות של צניעות יכולה להיות אם הבעל לא יופיע בחתונה… אבל אני לא יודע לפתור לך את הדילמה, מחד בודאי את רוצה שאבא שלך יבוא וישמח איתך ביום שמחת ליבך, ואין ספק שזה כיבוד אב מצידך אם תגרמי לו להופיע בחתונה. ומצד שני, אמא שלך בודאי רוצה שבעלה גם יבוא.

ה' יעזור שהכל יבוא על מקומו בשלום. ובעזרת ה' תקימי בית לתפארת

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל