שאלה:
שלום וברכה
יש איזה רב ידוע בירושלים שלאחרונה מעורר בנושא הכתובות.
שאם העדים בכתובה חתמו באופן שאות נוגע בחברתה הכתובה פסולה.
ואומר שהרבה בעיות במשפחה זה בגלל שהכתובה לא כשירה לטענתו.
רציתי לשאול כבוד הרבנים אם יש משהו בטענות שלו. לפי מה שידוע לי מעולם לא הקפידו על זה.
לי אישית יש כתובה שהרב וואזנר זצ"ל היה מסדר קידושין. וכפי שראיתי עבר על הכתובה מילה מילה. ולא העיר על זה כלום.
תזכו למצוות
תשובה:
שלום וברכה,
הדברים לא נכונים! עדים שחתמו והאותיות שלחתימתם נוגעות אחת בשניה זה לא פוסל את החתימה ולא את הכתובה. כך מקובל אצל הרבה אנשים לחתום בצורה שהאותיות נוגעות אחת בשנייה, וכך ניתן לחתום לכתחילה.
בהצלחה.
אפשר אולי מקורות?
לא צריך ראיה לדבר כ"כ פשוט שחתימה לא צריך שהאותיות יהיו מופרדות בגמרא גיטין מובא שהיו עושים סימן וזה הייתה חתימתם. והרב שטוען שצריך אויר בין האותיות של החתימה עליו הראיה. דין זה הובא בכתיבת סת"ם ולא בחתימת עדים.
השאר תגובה