לתרומות לחץ כאן

השתדלות בבריאות

שאלה:

שלום רב,
לאחרונה נחשפתי לכמה הסרטות של הרב יחזקאל אסחייק בנושא של בריאות כהלכה. ממש נבהלתי!!
הוא אומר לא לאכול שום דבר עם סוכר, לא לגעת בתפו"א, קמח לבן וכו…
זה לא קצת מוזר?
מה ההשקפה התורנית ההלכתית בנושא?
זה נישמע קצת אובססיבי. בעיניי כמו שבכל השתדלות לא צריך להגזים, גם בהשתדלות על בריאות צריך השתדלות במידה, החיים לא באמת בשליטה שלנו ולא שאם נשמור על הכל "לפי הספר" מובטח לנו חיים בריאים וארוכים.
אז בסדר ברור שצריך מודעות לבריאות ואורח חיים בריא, אבל יש גבול לא?

תשובה:

אני גם חושב שצריך לשמור ולהקפיד אבל לא להכנס לחרדות ולא להכנס לכללים נוקשים מידי שמפירים את שמחת החיים. כדאי כמה שיותר קמח מלא, ויש היום לחמים טעימים מאוד. להפחית מאוד בעוגות וכדומה. ואכן לאכול כמה שיותר בריא, ירקות, מאכלים רווי סיבים תזונתיים, להפחית בסוכר ועוד. ואם פעם נכשלים לא נורא, אבל להשתדל לאכול בריא. זה טוב ומועיל.

ברכה והצלחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. כבוד הרב, במחילה, הרב שליט"א אכן כותב דברים מאוד נכונים ואמיתיים (הרב שליט"א לא צריך את ”הסכמתי” כמובן) אבל בפרקטיקה זה מאוד מסובך. גם אם נגמל מכל העוגיות ונאכל רק דברים טבעיים, עדיין רוב המוחלט של המאכלים המצויים והזמינים כיום הינם מתועשים. עם חומרים משמרים וצבעי מאכל ושאר מרעין בישין. וגם אם נתנזר גם מהם ונעבור לטבעוני על מלא, ואני בכוונה תחילה מדגיש טבעוני ולא צמחוני, נאכל פירות וירקות וגבינה ובשר וביצים, עדיין, כל זה עבר טיפולים כימיים וריסוסים וזריקות. אא”כ נעבור לאורגני.

    כן, הרב שליט"א הדגיש לא להיכנס לחרדות. אבל הרף משתנה מאדם לאדם. כל אחד תורתו בידו מה נקרא נורמלי ומה על גבול השיגעון.

  2. לא צריך אורגני ולא נורא אם יש קצת חומרים משמרים, הנזק הגדול בא מריבוי סוכר, שזה כולל גם קמח לבן ופחמימות ריקות, מיעוט ירקות, ריבוי שומנים, וגא'נק פוד. ובכלל, ריבוי אכילה מעבר לדרוש…
    אדם שיאכל אוכל טוב, קמח מלא גבינות דלות שומן וירקות, ביצים במינון הנכון ולא יותר, עוף דל שיהיו חלבונים אבל לא מידי כולסטרול, ולא יאכל סתם שטויות. כמובן יאכל פירות וסיבים תזונתיים. אז הכל בסדר מצידו ולא צריך לדאוג מהדברים הקטנים, זה מעל ומעבר. כמו כן אם פעם "נכשלים באיזה עוגה" לא קרה כלום. העיקר שבדרך כלל אוכלים בריא מאוזן וטוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל