לתרומות לחץ כאן

סדר לימוד יומי לחוזר בתשובה

שאלה:

שלום הרב,

אשמח לסדר לימוד יומי עבורי: אני בן 33, נשוי טרי ועובד במשרה מלאה, משתייך חברתית לציבור הדתי לאומי. ההתחלתי בתהליך חזרה בתשובה לפני כשנתיים (מתפלל שלוש תפילות יומיות, חובש כיפה וציצית ומשתדל באורח חיים דתי).

יש לי את:
א. 'קיצור הלכות מעשיות' של הר' גרינוולד
ב. סט 'פניני הלכה' של הר' מלמד
ג. התניא המבואר
ד. ליקוטי מוהר"ן וספר המידות של הר' נחמן מברסלב
ה. ספרים של הר' קוק (אורות תשובה, מוסר אביך, אורות התפילה)
ו. 'על התשובה' של הר' סולובייצ'יק
ז. חומש רש"י וחיבורים נוספים אודות פרשת השבוע
ח. ולאחרונה קיבלתי במתנה גמרא מסכת תענית בביאור שוטנשטיין.

אשמח אם תוכל הרב להרכיב לי רשימת לימוד מומלצת מהספריה שלי

תודה הרב,

תשובה:

שלום ידידי, כיף לשמוע אותך כך.

קודם כל אני רוצה לחלוק על המשפט האחרון שכתבת! למה אני צריך להרכיב סדר לימוד מהספרייה שלך? לימוד תורה הוא תמצית החיים, אם לא קנית משהו אז הוא לא קיים? בוא נחשוב מה הכי חשוב לך וכך נתקדם.

אינני מכיר אותך ואת היכולות שלך, אבל באופן כללי אדם חייב ללמוד הלכה בכל יום כדי להתקדם ולדעת מה לעשות. זה יכול להיות בפניני הלכה [למעט הספרים שעוסקים בעניני אישות שיש בהם דברים שאינן מקובלים], וזה יכול להיות בספרים אחרים. השאיפה שלי שבקרוב תוכל להתחיל ללמוד משנה ברורה שזה ספר יסוד בהלכה לבני אשכנז.

מלבד זאת, אם אתה מסוגל ללמוד גמרא זה מאוד חשוב, כדי להתחיל להתרגל בכך, הייתי קונה מסכת מגילה של שוטנשטיין, זו מסכת מאוד קלה אבל היא גם מרתקת, כל סיפור מגילת אסתר, וזו דרך נחמדה להתחיל להכנס לענין.

בכל יום חמישי וגם בשבת, תעיין בפרשת השבוע עם רש"י וקצת מפרשים נוספים שמדברים אליך.

אם יש לך עוד פנאי תעיין בשאר הספרים שהזכרת לפי מה שאתה אוהב.

בהצלחה רבה מאוד!

הצטרף לדיון

8 תגובות

  1. תקנה סט משנה ברורה במהדורה נעימה לעין, אם יש לך חשק טיפה להשקיע, תקנה מהדורת דירשו, אמנם הכתב שם מעט יותר קטן, אבל זה ברור מאוד ויש שם הרבה הערות אקטואליות מענינות בצד.
    מגילה זה לימוד מושך את הלב בשביל התחלה, זה גם יביא אותך אחרת לגמרי לחג הפורים וזה ישמח אותך.
    תענית אינה מסכת קשה אבל פחות קלה ממגילה וגם כאמור.
    בהצלחה רבה.

  2. הזמני סט של משנה ברורה דרשו ומסכת מגילה שוטנשטיין. בעזרת השם אזכה ללימוד יומי רציף. תודה רבה הרב.
    אשמח לברכת הצלחה בלמידה והפנמה לעשייה.

  3. תצליח מאוד! העיקר ללמוד במתינות בלי לחץ לאט לאט, להבין טוב ולסכם ולזכור, וכך נכנסים לשפה ולסגנון ומתקדמים ומצליחים יותר ויותר. מתפללים לשמחתך ולהצלחתך בכל.

  4. אשמח להצעת ללימוד במשנה ברורה ובמסכת מגילה:

    האם יש רצף מסוים ללימוד או שלהתחיל פשוט מספר א' (ראיתי באתר 'דרשו ישנו לוח למידה לפי תאריכים)? כמה דפים מומלץ ללמוד ביום וכו'.
    וגם לגבי המסכת מגילה אותה השאלה.

    אציין שאני לומד לבד.

    תודה מראש הרב וסליחה אם אני שואל יותר מדי.

  5. תתחיל בחלק א', כיון שהוא קל יותר, עניני השכמת הבוקר, סימן לב הוא סימן קשה, בשלב זה הייתי מדלג עליו, וכן על סימן לו. לא חייבים ללמוד ברצף מסויים אפשר ללמוד נושאים שנראים לך כרגע חשובים לך וכדומה. הלימוד לפי הלוח שלהם הוא הספק גדול, אני לא בטוח שזה מתאים לך בשלב זה. קודם תתרגל לשפה ולסגנון וכו', העיקר שתלמד באופן שתצבור ידיעות ותהנה מהם. תציץ לפעמים גם בצד בנושאים האקטואלים שהם מעלים. העיקר תהנה מהלימוד ותרחיב אופקים.
    גם לגבי מסכת מגילה, תלמד לפי הקצב שמאפשר לך לימוד שיש בו חיבור, הבנה מספקת ויכולת לחזור ולסכם, אל תהיה בלחץ של הספקים, העיקר תשקיע זמן איכותי כל יום.

  6. ערב טוב,

    קראתי בלו"ז למידה של שיטת לימוד 'משנה ברורה' שלומדים שלושה סעיפים קטנים ביום, ז"א תוך שש שנים מסיימים את כל הסט. האם זה לא קצב איטי מדי?

    תודה לך על הליווי הרב

  7. תלמד בחשק ומתוך התענינות לא עם סטופר… תלמד ביעילות כדי לדעת ולהרחיב אופקים, אז נושא אחד ילך יותר מהר והשני פחות, העיקר תשקיע זמן קבוע ביום כדי שלא יתפספס, ותחזור על הלימוד טוב ותסכם ותתעניין ותהנה ותהיה איש חכם ונחמד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *