לתרומות לחץ כאן

מקומי בעולם הדתי / השתייכות קהילתית

שאלה:

שלום הרב,

ארצה לשתף בתהיות שלי, מאז שהתחלתי לחזור בתשובה אני תוהה מה מקומי בעולם הדתי, למדתי ליקוטי מוהר"ן קצת, חשבתי הכיוון יהיה ברסבי, למדתי התניא, חשבתי אולי חבד"י, קראתי הרב קוק, חשבתי אולי הציונות הדתית. אבל גם באופן כללי אני לא אדם של קבוצות, אני מאד איש פרטי.
שום חיבור לא סיימתי ללמוד (למדתי עד לאחרונה את התניא עד פרק ל"ד אך עצרתי בינתיים, חושב בינתיים רק להתמקד בלימוד הלכה למעשה), ואת מקומי אני מוצא ולא מוצא בכל מקום, מביט במבט ביקורתי, את הטוב שומר, את הפחות מנפה.
האם זה בסדר להיות חוזר בתשובה ללא השתייכות קהילתית ברורה? כל מי שאני מכיר מחוזרים בתשובה בחרו להם כיוון (ברסלב, חב"ד), אך אני מרגיש שלי אין כזה.

אני יהודי פשוט, לא משויך, האם זה בסדר?

אמנם אני מלמד בישיבה תיכונית והחברה הדתית היומית שלי היא בני הציונות הדתית, בית הכנסת, העמיתים, , אך אני לא מגיע משם.
אני קצת מהכל ולא יודע כלל.

תשובה:

יש לי הצעה נהדרת עבורך.

הצעה שאני כבר ניסיתי על עצמי!

תהיה חבר בקהילת אתר דין!

כאן מתרכזים כל היהודים הטובים רוצים לעבוד את ה' בשמחה ובאהבה, לא משנה אם אתה אשכנזי ספרדי, חרדי מבית או בעל תשובה, בלי הגדרות ובלי התחשבנויות, רק להיות שמח בעבודת ה', לחפש אחר רצונו האמיתי ולהיות דבק בו, ולאהוב כל יהודי וכל חלק בתורה.

כשתחפש היטב את רצון ה', אני מניח שכבר תמצא לך גם היכן טוב לך להתפלל ובאיזו צורה כדאי לחנך את הילדים, ועם מי כדאי להתחבר, תהיה דבוק בכל מה שמקרב אותך לבורא עולם, וזה המצפן שלנו.

שנזכה כולנו יחד לקבל פני משיח במהרה בימינו באהבה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל