לתרומות לחץ כאן

איזה ספרים מומלץ ללמוד לפני שמתחילים ללמוד זוהר?

שאלה:

שלום כבוד הרב, אני שאלתי בקבוצה לגבי ספרים שמומלץ ללמוד לפני שלומדים קבלה. הבנתי שלפני שאני נכנס אפילו לספרים הבסיסיים של הקבלה כמו הזוהר, צריך ללמוד הלכה (למדתי שולחן ערוך, קיצור שולחן ערוך, מקור חיים, משנה תורה וספרי הלכה של חב"ד) וש"ס (לא למדתי גמרא באופן מסודר אבל למדתי את כל המשנה) ולמדתי את כל התנ"ך, האם יש עוד ספרים שמומלץ ללמוד, כמו לדוגמה ספרי אמונה ומוסר למיניהם, או שאני כבר יכול לקרוא את הזוהר, ואם כן, באיזה רמה – גריסה פשוטה של הטקסט או ממש ללמוד את המושגים?
נ.ב. אם זה משנה – אני אשכנזי והולך ע"פ פסקי הרמ"א ברוב הדברים

תשובה:

שלום וברכה

מה שאמרו שאדם שלא מילא כרסו בש"ס ופוסקים לא יעסוק בהלכה, אין הכוונה ללימוד שטחי של משניות וספרי קיצורי הלכות, אלא שרק אדם שכבר זכה להיות תלמיד חכם גדול, לדעת מסכתות בעיון, לדעת הלכה באופן רחב ומעמיק, הוא כבר מורגל בחשיבה מופשטת ועדינה וראוי ללימוד ספרי קבלה.

לגרוס זוהר בשביל הסגולה אתה יכול, אבל ללמוד קבלה באופן מסודר על מנת לנסות להבין את הדברים, זה עוד לא הזמן, כדאי להמשיך לעסוק עוד בלימוד הנגלה.

באופן כללי כל מי שבא ללמוד קבלה, מומלץ לו ללמוד היטב את הספר שומר אמונים הקדמון של הר"י אירגאס שמסביר יסודות חשובים באמונת ישראל שמהם אין לזוע.

ברכה והצלחה.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל