לתרומות לחץ כאן

אני מרגיש שהתפילות לא מתקבלות!

שאלה:

אני מרגיש מאוד נבוך בנושא התפילה בעת צרה. ממש לא מרגיש לי חשק ותשוקה להתפלל או אפילו לקרוא תהילים.

במהלך החיים עברתי הרבה. בגוף ובנפש. וגם התפללתי הרבה. ביקשתי התחננתי עשיתי סגולות מסגולות שונות. לא אומר שלא עזר כלום אבל בגדול רוב רובם של הבעיות המרכזיות מלווים אותי עד עצם היום הזה למרות כל התחינות והבקשות. וגם למרות כל ההשתדלות הטיפולים שהקלו בשעתם לתקופה מוגבלת.

קראתי הרבה מאמרי חיזוק האמונה ועל כך שהתפילות נועדו לספק קשר ישיר עם בורא עולם וכל זה. אבל עדיין, כואב. וסובל. ומדוע בשביל לשמור על קשר איתו אני צריך לסבול.

באיזה שהוא מקום כבר התייאשתי והפסקתי להתפלל. לא רוצה לא צריך. יש לי שלושה תפילות ביום והלוואי שאותם אתפלל כהלכה.שאכוון בהם כדבעי.

כעת לאור המצב התחילו בחצי שנה האחרונה להגיד תהילים אחרי התפילות ואני ממש לא מרגיש מחובר. בהתחלה, אחרי ש"ת, כשזה עוד היה חדש וקיוויתי שגם קצר, עוד אמרתי תהילים והשתתפתי בעצרות תפילה. אבל עכשיו זיהיתי בשבועות האחרונים נסיגה. שוב פעם למה לי ומה זה בכלל יעזור. ובכלל, כמה זמן זה ימשיך?

תשובה:

קראתי את שאלתך הכואבת מאוד, ואני מתפלל ומייחל יחד איתך לישועתך ולישועת כל ישראל.

הייתי מבקש לשאול אותך שאלה היפותטית כביכול. מה היה אילו הלילה הזה בא אליך אליהו הנביא משמים ואומר לך, ילדי יקירי, תפילותיך אהובות ורצויות מאוד אצל ה' יתברך! יש סיבה מסוימת מדוע עדיין לא נושעת, אבל כל תפילה נשמרת ואהובה, ולא רק זה, אלא בכל פעם שאתה מצטער וכואב הקב"ה בוכה איתך, בוכה ממש! וכשאתה מתפלל הוא מאזין לך ושומר כל דמעה שלך! אליהו הנביא היה מעיד בפניך שזה כך, ותמיד! האם גם לא היה לך טעם בתפילה בגלל שבפועל היא לא נענית כרגע מסיבה שמיימית כל שהיא? אני מאמין שהיית מתפלל בעוז.

הבעיה שלנו שקשה לנו להאמין אמונה חושית, כי מה לעשות בורא עולם עוד לא שלח אלינו בלילה את אליהו הנביא, אבל כל מה שכתבתי הוא אמת לאמיתה ומפורש בדברי חז"ל בהרבה מקומות! זו המציאות!! אלא שאנו צריכים לשנן אותה ולחוש אותה.

בורא עולם ישלח לך את ישועתו, ותזכה ונזכה כולנו לחוש באהבתו ובקרבתו כל הימים.

בשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל