לתרומות לחץ כאן

סדרי לימוד למי שעשה הסכם יששכר זבולון

שאלה:

שלום הרב.
רציתי לשאול- אם אני מחזיק אברך- ויש לי איתו הסכם "יששכר זבולון", כדאי שאלמד מסכת שאותו אברך לא לומד? כדי שבעולם הבא יהיה לי גם את המסכת שהוא לומד(לדוגמא "סנהדרין") וגם את המסכת שלי(לדוגמא "ברכות"), וזה עדיף מאשר ששנינו נלמד את אותה המסכת? או שמא זה לא משנה כלל?

תשובה:

שלום וברכה

אינני יודע להשיב.

קשה לדעת מה המשמעות בשמים לכל פעולה שלנו.

מה שברור בעיני הוא שלא דומה כלל מסכת שאתה לומד בעצמך למה שלומד אברך שאתה מחזיק, יש לך חלק חשוב בתורה שלו, ובזכותו ילמדוך בשמים תורה זו, ואין לתאר גודל שכרך בענין זה שעין לא ראתה אלוקים זולתך זה נפלא ביותר, אבל עדיין אין זה שווה ערך למה שאתה לומד בעצמך. ולכן, במקביל למה שהוא לומד, אתה צריך לעשות לך סדרי לימדו משלך שיהיו הכי תועלתיים עבורך בקיום ומימוש תפקידך שלך בידיעת התורה על ידי עצמך. את סדרי הלימוד שלך אתה צריך לקבוע לפי מקסימום היכולת והתועלת שאתה יכול להפיק כדי שאתה עצמך תהיה יותר תלמיד חכם, ולעולם לא להקל על עצמך מתוך מחשבה שאת החלקים הקשים הוא כבר יעשה עבורך…

תזכה להוסיף עוד ועוד בלימוד התורה ובהחזקת התורה, ושכרך כפול מן השמים!

דווקא בימים אלו שיש חילול ה' גדול בכך שמדינת ישראל מצהירה שאינה רוצה לתמוך בתורה הקדושה, מי שזוכה להחזיק תורה בכספו ולהצהיר שהתורה היא הדבר החשוב ביותר לנו, נוטל שכר כולם ושכרו הרבה מעבר למה שיש בימים רגילים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל