לתרומות לחץ כאן

טומאת קרי

שאלה:

שלום, האם יש משהו נוסף שיכול לגרום טומאת קרי חוץ מדברים הקשורים לנשים ואכילה גסה?
הכוונה שמיעת לשון הרע למשל, או סתם עברה של בן אדם לחברו או שזה רק נוגע לנשים ואכילה גסה בערב?

קרא איזה משהו גם, יש אמא של חבר שנגע בי בכוונה כי פעם הייתי פחות שומר תורה ומצוות, ונגע בי בצחוק כזה כאילו ״עדיין אפשר לגעת בך״ למרות שלא היה לי שום הרהור חס ושלום האם זה יכול להשפיע? ולגרום קרי? מה הייתי אמור לעשות במצב כזה? התביישתי קצת להגיד משהו

תודה רבה

אם בנוסף אפשר מקורות שמדברים בהדיא על הנושא של קרי כדי להיות יותר זהיר על חומרה הדבר מאוד אשמח

תודה רבה

תשובה:

לא ידוע לי עוד דברים.

הדבר הכי מועיל לנושא הזה ובכלל לעבודת ה' בשמחה היא לא לעסוק בנושא הזה. אין צורך בזה. שומרים על העיניים סביר כמקובל בין בני תורה, כמובן לא חוטאים חלילה במזיד. ומלבד זה, כל מה שקורה מאליו מתוך שינה או מחמת חלום או חום או כל דבר דומה זה כלום ולא מתייחסים.

ככל שתעסוק פחות בזה ויותר בעבודת ה' בשמחה כך תתרומם יותר ותהיה שמח יותר, ותהיה בדרך הנכונה יותר.

החרדות והמחשבות לא עושים טוב לאדם ואינם נכונים.

בהצלחה

הצטרף לדיון

8 תגובות

  1. מוסיף:
    לישון מתוך שמחה של מצווה.
    ללמוד איזה פירושים נפלאים על פרשת השבוע, או איזה מהלך של גמרא שלמדת בערב לשנן כמה פעמים את השקלא וטריא אפילו שלוש ארבע מהלכים, לימוד איזה שתי משניות ולנסות לחזור עליהם בע"פ.
    השמחה של הלימוד גורמת לישון בלי לחשוב על שום דבר. פשוט להירדם עם שמחת התורה.

  2. כן… ודאי שזו כוונתי. לא מתעסקים עם זה לא ביום ולא בלילה.
    אבל אם מדובר באדם שעד היום כן היה מתעסק, מסתבר שלא קל לו להסיח את הדעת, ועולה "לישון עם זה".
    לכן הצעתי, שלמלא את הלילה בכלל בדברים משמחים כגון שמחה של לימוד תורה. בכללי טוב לכולם לישון מתוך לימוד.

  3. אתה צודק מאוד, אסביר קצת את כוונתי. יש תופעה מעציבה, שמרצים או "רבנים" שעם כל הכבוד חזרו בתשובה זה לא מכבר, ועוד אינם תלמידי חכמים [אלא ששומעיהם לא מאבחנים זאת..], אין להם אמות מידה, אינם תלמידי חכמים, אבל יש להם רטוריקה, אהבה למיסטיקה, הופעה מרשימה, הם אלו שמכניסים אנשים כל הזמן לחרדות מיותרות על בסיס שאינו נכון, והם תמיד מדברים על טומאת קרי ועולם הבא וגיהנום ואין כפרה ועוד הבלים, הם כלל לא יודעים להבדיל בין קרי לאונסו מתוך שינה לבין אדם שחוטא במזיד, ובכלל את המשקל של עוון זה ועל מה צריך לדבר עם מי, הם כלל לא יודעים על מה שמים את הפוקוס, ועיקר הנאתם היא לראות את העיניים הגדולות והחרדות של האנשים, ואולי גם את הפדיונות נפש שאנשים משלשלים לכיסם. איך יתכן שכל הנושא הזה תמיד אנחנו שומעים עליו רק מהם ואף פעם לא מהרב עובדיה, או הרב אלישיב או סתם תלמידי חכמים הבקיאים ועוסקים בגמרא והלכה כל ימיהם? איך? לכן הסברתי שהדרך המסורה לנו היא שלא להכנס לחרדות, לא להתייחס למקרה כזה שקורה מתוך שינה וכדומה, רק לעבוד את ה' בשמחה ובטוב לבב, וזהו. זו האמת וכך יהודי חי וכך בורא עולם אוהב. אם אדם יבין את זה ממילא לא יחשוב.

  4. אוסיף על דברי הרב. שאם כבר מצאנו גדולים מדברים בנושא לאונסו, זה היה רק בעניין יום כיפור ששם זה סיפור אחר. וגם שם, אדרבה, רואים וניכר מדבריהם את העידוד וההוצאת של הפחד, והסברים וסיבות למה זה קרה ושחלילה יתקיים באותו אדם את ה'לא ישלים…".
    אז באמת אם כבר גדולים דיברו, זה במציאות מסויימת, כמו כן, גם שם ראינו שדיברו בצד המיקל והנעים יותר ולא המפחיד.

  5. במחילה מכבוד תורתו והמגיב הקודם הנכבד אך ראיתי לנכון להוסיף שורה לדברים הנכונים שכתבת ברשות הרבנים. לעניות-דעתי בדורות הקודמים אכן היה את המושג של ”הרואה קרי ביוה”כ ידאג כל השנה כולה”. בדורותינו, לעומת זאת, ”הדואג כל השנה רואה..” וד”ל. ככל שנמעט להתעסק עם זה כך זה ימעט להתעסק איתנו

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל