האם ניתן להצטרף למנין כאשר כל המתפללים נמצאים במרפסות בתיהם, רואים אלו את אלו אבל נמצאים משני עברי כביש ראשי?
האם ניתן להצטרף למנין כאשר כל המתפללים נמצאים במרפסות בתיהם, רואים אלו את אלו אבל נמצאים משני עברי כביש ראשי?
שאלות שנצפות עכשיו:
מאמרים אחרונים
מדריכים הלכתיים
מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?
מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל
על אף שיש מקום להסתפק בצירוף לתפלה ברואים זא"ז אם דינו כצירוף לזימון כמ"ש בס' קצ"ה (הרשב"א – ע' משנ"ב סנ"ה סס"ק נ"ז) מ"מ מצדד האב"ד דב"ב הגרש"צ רוזנבלאט של' יש קולא בצירוף לתפלה של"צ קביעות, א"כ יתכן שהפסק כביש אינו מעכב. הוא כותב כ"כ כיון שהרשב"א גופא מסתפק בצירוף כה"ג אין לסמוך ע,ז אלא לקדיש וקדושה, ולא לברכות – היינו חזרת הש"ץ הברכה של ברכת כהנים וברכת קרה"ת. ויש לעשות שמונה עשרה קצרה ביחד כדי לעשות קדושה (עדיף שיש לכה"פ א' שלא מתפלל כדי לענות על הברכות הראשונות).
לא הבנתי מה כאן הנידון הלא הפמ"ג סי' נה כ' להדיא שדרך הרבים מפסקת כמו בזימון, וזה אפי' לד' הרשב"א שמקל, ומה יש כאן להקל לפי הרשב"א הרי כל הנידון בכלל הוא לפי הרשב"א שמסתפק שמועיל ברואים זא"ז כמו זימון ולפי החולקים ודאי לא מצטרף.
המנחת יצחק שם דן בדברי הפרי מגדים אלו גופא, מה עיקר להלכה.
השאר תגובה