לתרומות לחץ כאן

מצוות כיבוד אב ואם – עד כמה?

שאלה:

שלום,רציתי לדעת אם בכל מקרה יש לקיים מצוות אב ואם? לדוגמא :אם ההורים שלך לא היו בחתונה שלך,ולא מדברים איתך,וכל החיים עשו לך בעיקר רע,ומתייחסים לאחים שלך שונה ממש ממה שמתייחסים אליך.בכל מצב צריך לכבד את ההורים שלך?

תשובה:

וואו… השאלה כואבת מאוד… כמובן יש לכבד הורים בכל מצב, בשולחן ערוך יורה דעה הלכות כבוד אב ואם סימן רמ סעיף ג כתב:

עד היכן מוראם, היה הבן לבוש חמודות ויושב בראש הקהל, ובאו אביו ואמו וקרעו בגדיו והכוהו על ראשו וירקו בפניו, לא יכלים אותם אלא ישתוק ויירא מן מלך מלכי המלכים שציוהו בכך. 

כמובן עצם הענין מאוד מורכב וכדאי להתייעץ עם אדם חכם שאינו מעורב באופן פרטני, לראות כיצד ליישב את ההדורים, מה בעצם קרה, שהרי הורים אוהבים את כל ילדיהם אין בזה ספק, ומה אפשר לעשות כדי להביא אהבה וקירבה ביניכם.

בשורות טובות.

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. תודה דבר ראשון,ואם מדבר בחמותי?היא מתנהגת ככה לאישתי כל החיים, ואישתי בנאדם שלא מסוגל להתווכח אז היא מקבלת ממנה את ההתנהגות הזאת.אך אני לא מסכים עם ההתנהגות של חמותי לאישתי ולא מוכן לדבר עם חמותי ושהיא תיהיה עם הבנות שלי(הנכדות שלה)בקשר, האם זה בסדר?

  2. לגמרי לא בסדר וזה בכלל לא הדרך הנכונה לתקן את המצב! מה שאתה עושה זו גם טעות חמורה בזוגיות, משום שאתה בעצם קורע נפשית את אשתך בין שתי מחויבויות נפשיות עמוקות שיש בה, החובה להורים והחובה לבעל, והקושי הזה בלתי נסבל מבחינתה, לכן השאיפה לתקן את המצב ולהבהיר לחמות בצורה נכונה ונעימה מה צריך להיות היחס, ולא לפגוע עוד.

  3. תודה,הבעיה שחמותי היא לא בנאדם שאפשר לבוא ולדבר ולהסביר לו את הבעיות,היא תחזור להתנהגות שלה אחרי שנדבר איתה על זה,למי אפשר לפנות או מה אפשר לעשות(ללא חמותי שתיהיה שותפה)?חמותי לא תלך לייעוץ כלשהו וכדומה.תודה.

  4. ניתן לדרוש ממנה בצורה יפה נעימה מכבדת אבל אסרטיבית וחד משמעית, שאתם מאוד מכבדים אותה ורוצים שיהיה קשר טוב בין חלקי המשפחה, אבל לא תוכלו לשאת את הסגנון הזה, ולכן לא תוכלו בצורה כזו. וכך בכל פעם שהיא תדבר בצורה שאינה נעימה תוכל להעיר לה על כך בכבוד אבל בתקיפות בלי להגרר לשום מריבה, ותוכל כך גם לדרוש ממנה לגשת ליעוץ בענין, אפילו יחד איתכם. כלומר אין צורך להאשים אותה, ניתן להצביע בפניה על הבעיה ולדרוש ללכת יחד לטיפול. המטפלת כבר תבחין היכן הבעיה…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל