לתרומות לחץ כאן

האם מותר לחפש סידור כדי להתפלל ולהעיר את ההורים?

שלום הרב אם ההורים שלי יושנים ואני צריך להתפלל ואם אני יחפש סידור יהיה רעש זה יעורר אותם האם אני הולך בכל זאת או לא ? ומה הדין בבת שאין לה חיוב של תפילת ערבית

תשובה:

שלום רב

אם אין ברירה ויעבור זמן תפילה אתה יכול לחפש את הסידור גם אם האבא יתעורר. אבל עדיף להמנע ממצבים כאלה. וראה במקורות. לגבי אישה בתפילת עברית מאחר שהיא פטורה מתפילת ערבית, אסור לה להעיר את הוריה לצורך זה.

מקורות:

כתב בספר חסידים סימן שלז: "הבן שבא לידו ריוח ואביו ישן למדנו מדמה בן נתינה, אבל אם בא ריוח לאביו ונפסד אביו וכשמקיץ מצטער יותר שלא הקיצו והבן יודע דעת אביו ששמח כשמקיצו בשביל אותו דבר מצוה להקיצו מאחר שאביו שמח על זה, וכן כשמקיצו ללכת לבהכנ"ס או לדבר מצוה".

ועל כך כתב בערוך השולחן (יו"ד סי' רמ סעי' מ'): "כתוב בס' חסידים על מעשה שבגמ' באחד שהיו המפתחות תחת מראשותיו של אביו ולא הקיצו דזה דווקא כשהאב אינו מצטער על שלא הקיצו אבל אם יודע שיצטער צריך להקיצו וכן ללכת לבית הכנסת או לדבר מצוה מקיצו [שם סי' של"ז] ונראה דדווקא כשיעבור זמן תפלה ויש לדקדק דוודאי נראה להדיא בהך מעשה דבגמ' שאביו היה נהנה אם היה מקיצו והרויח ממון הרבה ולהיפך מסתמא מצטער ואולי הכל לפי מה שהוא אדם ומ"מ טוב יותר להקיצו ע"י אחר ולא ע"י עצמו וכמדומני שכן המנהג וכן נכון לעשות"

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל