לתרומות לחץ כאן

הוצאת פח האשפה מהבית בשבת

לפני שבת שמתי את שקית הזבל מחוץ לדירה שלי, בצמוד אליה, עם רצון להספיק לזרוק אותה לפני שבת. לא הספקתי ולכן ביקשתי מגוייה שתיקח אותו לזבל. האם נהגתי קשורה. אני חושבת שבפח היו עטיפות (האם זה מוקצה מחמת גופו) וקליפות שראויות למאכל אדם ועוד – האם השקית זבל מותרת בטלטול? למה? כמו כן, רציתי לפנות עוד שקית זבל שבדירה שלי – אותה פיניתי בעצמי, האם זה בסדר?

תשובה:

שלום רב

כאשר שקית הזבל נמצא בחדר או בכניסה ונוכחותה מפריעה, מותר להוציא אותה בשבת למרות שהפסולת היא מוקצה. וכפי שהתירו להוציא "גרף של רעי" בשבת. אבל אם הפח נמצא בתוך ארון סגור אין להוציאו בשבת. כמו כן ההיתר הוא רק להוציא את הזבל החוצה לפח הציבורי, אך אסור לקרב את הפח לשולחן האוכל כדי שיקל לפנות את הליכלוך מהשולחן, כיון שהוא מוקצה. העטיפות ודאי מוקצה, ולגבי הקליפות, מקום שלא מצויים בו בעלי חיים ואין רגילות לשמור זאת לצרכם – אף הם מוקצה. [כמובן, במקום שאין עירוב אסור להוציא שום דבר מהבית בשבת].

בהצלחה רבה!

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. לכתחילה כדאי להמנע מלהוציא שבת לפני אתה חוננתנו, כדאי להוסיף עוד קצת מהחול על הקודש. אם בכל זאת יש צורך, יש לומר קודם ברוך המבדיל בין קודש לחול ולוודא שודאי כבר יצאה שבת.

  2. כבוד הרב לא שאלתי על להוציא שבת מוקדם
    שאלתי עד כמה שמתירים להוציא גרף של רעי
    האם כשיוצא למעריב הראשון של מוצ"ש ורוצה בדרך לפנות את הזבל , האם במקרה כזה נתיר לאדם לפנות את השקית שהרי עוד שניה שבת כבר לא כאן, ושמא לא הותר פינוי גרף רעי רגע לפני יציאת השבת

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל