לתרומות לחץ כאן

מסורב גט ולאישה למרות שלאישה יש בן זוג!

שלום וברכה,

אני מסורב גט כבר מזה חמש שנים, כיצד ייתכן כי בית הדין אינו כופה גט על האישה וזאת כאשר ישנן הוכחות כי האישה מנהלת מערכת יחסים זוגית עם גבר אחר ואף ישנה אצלו עם ילדינו בשיא חוצפתה ואף הוא ישן אצלהם?!?!?!! אני משתגע!!!!!!

תשובה:

שלום רב,

אכן הדבר מוזר. אולי בית הדין לא שוכנע שאכן זוהי המציאות.

אשה שנאסרה על בעלה, ניתן לחייב אותה לקבל גט. ואם בכל זאת היא מסרבת. ניתן להוציא היתר מאה רבנים ולהניח לך להתחתן.

אולי תפנה לטוען רבני איציק וינד שיסייע לך (רבני האתר).

מקורות:

ראה שו"ע אבה"ע סי' א' סעי' י' שאין תקנת רבינו גרשום שלא לשאת שתי נשים במקרה שהאישה היא עוברת על דת וחייב לגרשה. אולם בכל זאת מחמירים להצריך גם היתר מאה רבנים כמבואר שם בחלקת מחוקק. וראה עוד בסי' קטו דיני עוברת על דת שהיא מפסידה כתובה. וכן בסי' קיט סעי' ד' שאין חדר"ג במקרה שהאישה אסורה לו.

כדאי להעיר נקודה נוספת. יש דיון בפוסקים במקרה שהאישה נאסרה על בעלה (זינתה עם אחר). האם ניתן לכוף את הבעל לגרש את האישה כשהוא מסרב לעשות זאת. ומסתפק בפירוד ממנה. או שמא ניתן גם לכוף אותו לגרשה  משום שממילא אינו חי איתה (שהרי היא אסורה לו). אחד הראיות לדעה שסוברת שניתן לכוף את הבעל לגרשה. הוא מהגמרא שאומרת על מי שיש לו חצי שפחה וחצי בת חורין, שאינה יכולה להנשא לאף אחד לא לעבד כי חציה בת חורין, ולא לישראל רגיל משום שחציה שפחה. הדין הוא שלא כופים את אדונה לשחררה. (שיחרור עבד דינו כמו גירושין, גם כאן יש לכתוב גט שיחרור דווקא מרצונו). אולם אם נוהגו בה מנהג הפקר, כופים אותו לשחררה כדי שלא תכשיל אחרים באיסור זנות. ומכאן יש שהוכיחו שאם האישה ממילא אסורה לבעלה, ניתן לכוף על הבעל לשחררה בגט כדי שלא תכשיל אחרים באיסור חמור של אשת איש.

שמעתי מהגרז"נ גולדברג שליט"א, שלכאורה גם דעת הפוסקים שסוברים שלא ניתן לכוף את הבעל לגרשה במקרה שהיא ממילא אסורה לו. זה רק באופן שהיא זינתה פעם אחת אבל בעת היא חזרה בתשובה ואינה מכשילה את הרבים. אולם אם היא ממשיכה להכשיל אחרים, ודאי שיש לכוף את הבעל לגרשה לכל הדעות.

כלומר, במקרה הנוכחי, יתכן מאד שאפילו אם אתה לא היית רוצה לגרשה, היו מחייבים אותך לגרש. כל שכן במקרה כזה שאתה רוצה מאד לתת גט, והיא זו שמונעת ממך לגרשה, ודאי שניתן לחייב אותה לקבל גט.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. זה דרך בית הדין. אבל לפני כן הם יחייבו אותה לקבל גט, כולל הטלת סנקציות. ואם זה לא הולך, הם יוציאו לך היתר מאה רבנים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל