לתרומות לחץ כאן

יחוד עם גרושתו פעם אחת האם צריך גט?

שלום וברכה,
לאחר הגירושין ונתינת גט ע"פ ההלכה, התיחדתי פעם אחת עם גרושתי. בביתה (וילדנו היו מתחת לגיל 10).
היא לא שומרת מסורת ולא טבלה/טובלת במקווה כלל. ועדין לא נשואה כיום.
אני בעל תשובה נשוי שנית.
האם כבוד הרב מצד הספק יש צורך בגט שני?
או יש על מי לסמוך ע"פ מחלוקת הפוסקים (סימן סק"ב).?
אשמח ליעוץ

בברכה רבה

תשובה:

שלום רב.

אין צורך לגרש שנית.

מקורות:

אני מבין שכוונתך לספק שמביא הפתחי תשובה בסי' קמט האם אומרים אין אדם עושה בעילתו בעילת זנות כשהוא עובר על איסור נדה. ראה עוד בהרחבה בענין בספר עזר משפט (הגר"א גולדשמידט סי' טז-יז) שם הביא ראיה מדברי הרמב"ם, כי הסברא שאין אדם עושה בעילתו בעילת זנות אינו רק בגלל האיסור זנות, וממילא גם אם תוך כדי כך הוא עובר על איסור נדה, עדיין שייך לומר את הסברא שאין אדם עושה בעילתו בעילת זנות, ראה שם בביאור הענין.

אלא שלא היו עדים על היחוד שלכם, וגם לא היה משהו בקביעות שניתן לומר שזה היה ידוע לכולם, אז יש מחלוקת האם גם זה נחשב לייחוד בפני עדים.

יש מקום לומר סברא נוספת. אם ברור לך שלא היתה כוונתך אז לשם קידושין, יש מקום להסתפק במה שחז"ל אמרו אומדנא אין אדם עושה בעילתו בעילת זנות, זה ברור שאם יש עדים על אדם שלן עם גרושתו בפונדקי, לא יועיל טענותיו שלא היתה כוונתו לשם קידושין, כי חז"ל קבעו שאין אדם עושה בעילתו וכו'. אולם במקרה כמו שלך, שאתה עצמך השואל האם עלי לחשוש לזה כשאי יודע בודאות שלא היה לשם קידושין. כאן יש מקום לדון האם זה אומדנא כללית, ואז יבוא היחיד ויאמר אני כשלעצמי יודע שלא כך היה. ישנם ראיות בש"ס לכאו לכאן בעניינים שונים ואין כאן המקום האריך בזה. (ראה כאן באות ד' – ו' שם הבאתי כמה ראיות בסוגיא זו האם אדם יכול לקבוע לעצמו נגד האומדנא של חז"ל).

הרבה הצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל