לתרומות לחץ כאן

האכלת חתולי רחוב

שאלה:

אני נוהגת ללכת למקום מגוריי הקודם ולהאכיל את חתולי הרחוב שהתרגלו להאכלתם. אני עושה זאת ברחוב. אני רוכשת את האוכל מכספי ועושה זאת פעם ביום. שכנה כבת 30 שעברה לשם מטרידה את מנוחתי, למרות שאינני משיגת גבול לביתה אלא מניחה את האוכל כ 30 מטר ממנה ואף יותר. היא מציקה לי בויכוחים ובפעם האחרונה טפלה עלי האשמה שפרצתי לחצר שלה ושברתי לה עציץ כנקמה בה- ושבתואנה הזו היא דורשת הפסקת ההאכלה ברחוב. כמובן שהדבר אינו נכון וניסיון הסחיטה שלה גרם לי לפתוח מצלמה ולתעד אותה, היא התקוטטה עימי כדי לחטוף ממני את הטל'. לא השבתי באלימות. אך ברגע שניגשה לאיזור ההאכלה ופיזרה ארצה את האוכל היא העלתה את חמתי. בניסיון לגרום לך להפסיק העפתי עליה חלק מהמים שהיו בידי עבור החתולים ומשם זה החמיר עם היסטריה וצעקות וקריאה לעזרה למשפחתה וחבריה שכולם

תשובה:

שלום וברכה

קראתי בצער רב את דברייך, אסור אף פעם להגיע לכי מריבה כזו עם אנשים, ומי שחומל על חתולי הרחוב ודאי ינסה להתאפק ולהתגבר ככל שמדובר בבני אדם.

להבא תזהרי יותר שלא להגרר לשום מריבה.

לעצם הענין, צריך לשים לב, אינני מכיר את המקום, אבל הייתי מאוד לא שמח אם ליד ביתי היו מאכילים חתולי רחוב, זה גורם להם להשאר במקום ולהתרבות ולסרב לעזוב, מה שמהווה מטרד גדול מאוד לכל הסביבה. לכן אם רוצים לעשות דבר כזה [ואגב, אין בכך צורך, בורא עולם ברא בהן את התכונה למצוא את המזון לבד], יש להרחיק מאוד מכל מקום יישוב בני אדם, כדי שלא לגרום נזק וצער.

יום מבורך.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. תודה על התשובה המהירה, מאוד ציערתי אותי בתשובתך מכיוון שראיתי במו עיני חתולים גוססים מרעב והחיות משולות בעיני לנשמות רעבות ועלובות שנתונות לחסדי האדם שב 121 עסוק בעצמו ושוב בעצמו. תפס אותי משפט של ניצולת שואה שהאכילה חתולים בחייה מתוך הזדהות שכך הילדים היהודים ברחוב, עזובים ורעבים ומסביבם אטימות של אנשים שבעים.. שנית מאחר שהבחורה העלתה את חמתי ושפכה את האוכל, קיללתי אותה – בכך שלא תמצא תמצא חתן עם הרוע שלה ושכמו שהפילה את האוכל מפי חלשים ככה ילקח ממנה המים והאוכל מידי העולם או הבורא. הקללה הכי מטרידה אותי. ואם להיות אני מקפידה בחיי לא לקלל גם אם נפגעתי. סבלתי אתמול ואסבול שוב למען השקופים בחברה. זה טבוע בי מאוד חזק יותר מכל תכונה אחרת. אבקש התייחות איך אוכל לסלוח לעצמי על הקללה שקיללתי.

  2. תקבלי על עצמך בלי נדר כל יום להאיר פנים לשלושה אנשים ולומר להם מילה טובה, זו הכפרה הטובה ביותר. בשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל