לתרומות לחץ כאן

גילוח בימי העומר / פוסט מודרניזם ויהדות

שאלה:

אני בעל תשובה ואישתי מחוזקת אבל פחות.
בכל שנה בזמן העומר אני מנסה לגדל זקן אבל אישתי מתנגדת בטענה שזה דוחה אותה וזה עלול להוביל לריב מה עלי לעשות? להתעקש או להתגלח (עם מכונה כמובן)?
בעבר הגענו להסכמה שאתגלח בערב שבת אבל קשה לי עם העובדה שאני נאלץ לעבור על הלכה

תשובה:

שלום וברכה

אני חושב שיש כאן משהו מעט יותר שורשי, כלומר, באיזה שהוא מקום יש להוביל את הזוגיות למקום שמכבד מה שיקר לשני, ואם הבעל מרגיש מבחינה רוחנית ערכית וכו', שהוא רוצה לשמור על ההלכה, זה לא דבר של מה בכך עבורו, ואסביר:

אשתך לא מספיק מבינה שהנושא הזה מבחינתך הוא ערכי ולא נתון לבחירה, היא עדיין רואה את היהדות בראייה פוסט מודרנית כזו שאומרת שאין אמת מחייבת אלא יש ערכים שאני מתחבר אליהם ועושה אותם בגלל חיבור אישי וכדומה, ולכן היא מעמידה את הערך של היופי או הטעם האישי יחד עם הערך הדתי במקביל. יש להעביר את המסר הזה בצורה מאוד מעמיקה בעדינות מתוך נעימות וישבה משותפת במקום נעים וכו', אבל להסביר, שהרעיון המרכזי של הדת הוא שבעצם יש אמת אחת והיא מחייבת, וממילא זה דבר שמבחינתך ובעיניך אינו עומד במקביל עם ערכים אנושיים שנתונים לבחירה או ההתייחסות אליהם היא על פי טעם או חיבור אישי. זה מסר שקשה מאוד לאדם הפוסט מודרני בן זמנינו להבין, זה בעצם המעבר היסודי בין אדם שאינו דתי לדתי…

כתבתי בקצרה אבל הנושא הזה ראוי להעמקה רבה.

חשוב לשוחח על הנושא הזה ולאו דוקא בהקשר של הגילוח, זה רק סימפטום.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אינני קשור לשאלה ולנושא, ב"ה, אך היה לי תענוג לקרוא את התשובה.. ניסוח והגדרות מדוייקות להפליא ביחס בין המגזרים השונים כיום… וד"ל. יש"כ.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל