לתרומות לחץ כאן

הוכחות לתורה מן השמים

שאלה:

איך אני יכול להוכיח למישהו שהתורה נכתבה על ידי בורא עולם. חוץ מהדגים באוקיינוס וסימני טהרה. כי יש טענות שפעם יכלו להעריך על פי טבע שלדג עם קשקשת חייב סנפיר.

תשובה:

שלום וברכה

לטעמי שתי ההוכחות הברורות והפשוטות לאמיתות התורה, הן:

1. בתורה נכתב אין ספור פעמים שהיא ניתנה לעיני כל ישראל. כלומר בשונה מכל הדתות שבהן הציווים נאמרים כביכול לנביא ואתה מחוייב להאמין בו, כאן הכל ניתן לעיני כל ישראל. סיפור כזה אי אפשר להמציא… נניח יבוא יום אחד מישהו או קבוצת אנשים וירצו לתעתע בנו ולהמציא כזה סיפור, זה בלתי אפשרי, מיד כולם יזדעקו וישאלו: אז איך יכול להיות שרק אתם יודעים על כך?! והרי התורה, חשוב לדעת, היא דבר מוסכם לחלוטין, לא רק אצל היהודים שמעולם לא פקפקו באמיתותה עד לפני כ200 שנה שהתחילה תופעת חילוניות, אלא גם המוסלמים והנוצרים בכל העולם כולם יודעים ומאמינים בתורה, אלא שלטענתם אחר כך אלוקים כעס עלינו ובחר בהם וכו', כל מיני הבלים שהם נדרשים להוכיח ועוד לא ממש הוכיחו, אבל זה שהתורה היא משמים אין נוצרי שמפקפק בכך. דבר כזה אי אפשר להמציא.

2. טענה נוספת שאולי תשמע לך חלשה מבחינת הנוק אאוט, אבל באמת של הדברים היא עמוקה ונוקבת: ברגע שהוכח שיש בורא לעולם, ולזה יש הוכחות חד משמעיות פשוטות, חייבת להיות לעולם תכלית! לא יתכן שהעולם נברא סתם! ואם יש משמעות ותכלית, הוא חייב לגלותה לנו כדי שנדע מה לעשות. ממילא מוכרח שיש תורה. עכשיו נשאר לנו רק לחפש איזו תורה היא זו האמיתית… ועכשיו קרא שוב את סעיף 1…

מלבד כל זה יש את שלל הטיעונים של סנפיר וקשקשת ונבואות שהתגשמו, שיש בהם אמת רבה, אבל בעיני הם לא המרכז של הענין.

ברכה והצלחה.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. לפי הציור של מעשה בראשית בספר בראשית שהבנתי ממנו שביום הראשון ברא ארץ ומסביב מים וחושך בהם והקדוש ברוך הוא מסביבם וזה לילה ראשון ואחר כך ברא אור וזה יום ראשון. וביום השני ברא רקיע בתוך המים אני מבין שרקיע מלשון מתיחה שנהיה מקום והציור החדש הוא ארץ ועליה מים ומכאן מקום מסביבן ומסביב המקום מים ומסביב המים הקדוש ברוך הוא. וזה מזכיר את הדעה שהמרחב מתפשט ואיננו אין סופי.

  2. עיין בראב"ע ההסבר לפי הפשט. לפיו ולפי עוד מהראשונים, הרקיע שנגמרה עשייתו ביום השני הוא האויר שסביב כדור הארץ -'הרקיע הראשון' בלשון ריש לקיש בחגיגה י"ג – ה'אטמוספירה'.

  3. לא קראתי את המקור שהבאת אבל שמעתי פעם בשיעור. מה שכתבתי הוא מהבנה פשוטה מהמקרא בלי הסבר מהמקורות. אם אתה מבין את משמעות המילה 'רקיע ראשון' אולי תסביר אם כך היכן ברא את הירח והשמש והכוכבים ביום הרביעי?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל