לתרומות לחץ כאן

איך מחזירים את המשפחה בתשובה?

שאלה:

שלום הרב, הבנתי מהספר הלבוש כהלכתו שחצאית עם כפתורים לאורכה היא הפך הצניעות. האם זה הדין אם שמים מתחת לאותה חצאית עוד חצאית שחורה אטומה?
ושאלה נוספת, איך הרב היה ממליץ לבעלת תשובה לקרב את המשפחה שלה לה'?
בשולחן שבת אני מנסה לפעמים להקריא איזה דבר תורה אבל נראה שהדברים נכנסים מאוזן אחת ויוצאים מהשנייה. אני כמובן מתפללת עליהם אבל כל כך כואב לראות את האנשים הכי קרובים אלייך מבזבזים את החיים שלהם בהבלים ועבירות (לא שאני צדיקה גדולה) אבל בכל זאת אשמח להכוונה בנושא תודה רבה מראש.

תשובה:

שלום וברכה

אני מניח שאם יש חצאית מתחת זה בסדר, אבל למה ללכת עם שתים? זה מאוד לא נוח.. עדיף חצאית צנועה וטובה.

מה שהכי חשוב זה לא ללחוץ! ברגע שאת משעממת אותם עם דבר תורה שלא מעניין אותם, או מטיפה להם, או נראית לחוצה וחרדה מהמצוות או מרוע מזלם, זה רק מרחיק, תראי להם יהודית שמחה, מרתקת מלאת סיפוק, בלי לקחת שום אחריות על חייהם, ורק כך אולי יתקרבו. את רוצה לדבר דברי תורה, אל תגידי סתם משהו, תעלי נושא מחשבתי שמעניין אותם לדיון, ותבואי מוכנה, הם יראו שיש לך מה לומר בנושא מענין והיהדות עשירה בתוכן, זה יכול לעבוד. או איזה סיפור מרתק של אמונה שקרה למישהו, אבל לא סתם רעיון תורני שרחוק מהם לגמרי.

ברגע שאת תהיי רגועה יותר, שמחה בקירבה לה', נעימה יותר, תקדשי שם שמים ותגרמי לאהבת ה'. והעיקר אין לך שום אחריות למעשיהם ולא להחזיר אותם בתשובה, הסירי את העול מעלייך, לתהפלל זה טוב, להראות זה טוב, אבל בלי אחריות ולחץ.

בהצלחה

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. הרב יש לי גם חצאית עם כפתורים אבל היא אטומה לגמרי. ז"א הכפתורים רק תפורים עליה אבל אין להם אפשרות להיפתח. שאלתי רב והוא לא כל כך ידע לענות לי, אשמח לתשובה… ותודה רבה על התשובה הקודמת, אני מקווה שאצליח להשפיע עליהם בדרכי נועם כמו שכתבתם בעז"ה אבל כמובן שלא אלחץ עליהם או אטיף כי אני יודעת שזה רק מרחיק. בכל מקרה ה' יעזור שכל היהודים ישובו אליו בתשובה שלמה. יישר כוח!!

  2. מאז שחזרתי בתשובה בני הבית חושבים שאני קיצונית מדי למרות שמה שהם קוראים לו "קיצוני" זה הלכות בסיסיות. זה מגיע למצב של מתחים ולפעמים צועקים עלי שהשתגעתי ושלה' לא איכפת אם אני אוכל אוכל טרף וכ'ו וכ'ו…. אני כמובן לא עונה ואני באמת מבינה שזה לא קל להם ומאוד מעריכה אותם אבל גם לי זה לא פשוט כל כך. זה מדהים שבמקום אחד יעריכו אדם על קיום מצוות ובמקום אחר יחשבו שהוא חולה נפש.
    מה הרב מציע לעשות??

  3. חיזקי ואימצי! ההתמודדות שאת עוברת באמת לא קלה בכלל. מה שצריך זה לא להגרר לשון ויכוח, רק בזמן של רוגע להסביר באופן החלטי שדת זה לא דבר שנתון לבחירה מה כן ומה לא, זו אמת אחת ויחידה. וכיון שאת מאמינה באותה דת שהאמינו בה כל היהודים ממתן תורה ועד לפני 200 שנה, וגם מאז אחוז נכבד מעם ישראל ב"ה המשיך לדבוק בה. את עושה מה שהדת הזו אומרת. ברגע שיראו שאת החלטית והדברים שאת עושה מגובים וברורים, הם ירגעו ויתרגלו. אין סיבה ללחץ לאט לאט זה יובן.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל