לתרומות לחץ כאן

בני זוג שהתגרשו וככל הנראה קיימו אח"כ יחסי אישות

שאלה:

לכבוד הרב שלום רב נשאלתי על זוג גרושים שלאחר הגירושים נתייחדו במקום מסויים מבלי שיראו אותם וקרוב לוודאי שקימו יחסי אישות האם הם צריכים גט בשנית תודה

תשובה:

שלום רב,

לא. אם לא ראו אותם שני עדים כשרים, אין חשש. ראה שו"ע אבה"ע סי' קמט סעי' א' וב'. ובפתחי תשובה שם סק"ד. שגם צריך שבני הזוג ידעו שיש עדים שרואים אותם מתייחדים (וזה על סמך מה שפסק בשו"ע סי' מב סעי' ד'). אא"כ הם גרים ביחד כאיש ואישה, שאז היא זקוקה לגט גם בלי עדי ייחוד ממש, כפי שציין שם הבית שמואל מחלוקת ראשונים בזה אם אומרים שזה נחשב לעדות. וכך הביא מחלוקת זו גם בסוף סי' לא. 

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. ראה בביאור הגר״א ריש סימן כ״ו ובסימן קמ״ט. וסתירה בב״ש בסימן כ״ו ובסימן קמ״ט. ובבית מאיר באחד מהסימנים הנ״ל נתקשה בזה. ע״ע בשו״ת חוט המשולש מאת מופת הדור הגר״ח מוולוזין (הובא בספר בנין של שמחה (אברהם שמחה) בסוף הספר (ד״ה והן הן דברי הרא״ה), כתב שם דאין מי שיחלוק על הרא״ה בדין זה.

    אולם ראה בתומים [הובא בפ״ת סימן מ״ב] תמה על היסוד ידיעה בלא ראייה וטענתו משום בקידושין וגיטין ״גזירת מלך שצריך עדים״ ובעל קצות החושן יישב בטוב טעם לפי מ״ש הר״ן בגיטין בשיטת הרי״ף ורמב״ם דלר״א עידי מסירה וגם עידי חתימה, אין הכונה משום דעידי חתימה כרתי אלא כל שיש עדים בחתימה כמו שמעידים בשעת המסירה עיי״ש ואכמ״ל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל