לתרומות לחץ כאן

חלוקת דירה במקרה של גירושין

שאלה:

שלום רב אשתי פתחה כנגדי בהפתעה בהליכי גירושין קשים מאד. וזאת לאחר שהייתה מורדת כשנה אך אני לא רציתי לפרק את הבית אבא שלי קנה לי דירה לפני כ10 שנים במזומן ואני ברוב טיפשותי שמתי את הדירה גם על שמה . כיום היא תובעת אותי בבית משפט ורוצה לקבל חלק מהדירה למרות שלא נתנה שקל. מה הרב מציע לעשות?

תשובה:

שלום רב,

אין לך הרבה מה לעשות בנוגע לדירה. בבית המשפט יחלקו את הדירה בין שניכם, הן מצד הרישום של הדירה והן מצד חוק יחסי ממון (ישנם הרבה פרטים בחוק, אבל מן הסתם יחלקו את הדירה בין שניכם). גם מצד ההלכה ככל הנראה זה הדבר הראוי לעשות לאחר שהדירה רשומה ע"ש שניכם, בפרט שאתה אומר שהדירה נרכשה במזומן ולא עם משכנתא. כי אם היה צורך במשכנתא עוד היתה אפשרות לאביך לטעון שכוונתו היתה להשאיר את הדירה אצלו ורק רשם ע"ש שניכם כדי שתוכלו לקחת משכנתא. אבל מאחר שהדירה נרכשה במזומן, אין עילה לרשום את הדירה ע"ש שניכם מלבד הרצון לתת לה חצי מהדירה במתנה (כפי שמקובל אצל רוב הזוגות שמתחתנים).

באופן כללי, הייתי מציע לך לקחת עו"ד או טוען רבני שינהל לך את התיק, ולא לנסות להתמודד לבד. כמעט תמיד זה מצדיק את ההשקעה. הוא כבר יכנס לנבכי התיק ומן הסתם יוכל להשיא לך עיצות הוגנות מה לעשות וכיצד לפעול.

הרבה הצלחה

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל