לתרומות לחץ כאן

מטבעות פדיון הבן

שאלה:

לגבי מטבעות פדיון, לכהן ממנו אני פודים את בננו אין מטבעות. האם יש בעיה להביא לכהן מטבעות מתאימים שנקנה מצורף? (מבחינתנו ומבחינת קבלת המטבעות על ידי הכהן – מצד הספק בכהונה.. כי שמעתי שבדרך כלל נהוג שהכהן מביא במתנה את המטבעות ואחר כך משתמשים בהם, השאלה מה עדיף הלכתית)

תשובה:

שלום רב,

לא הבנתי מה שייך הספק בכהונה לשאלה. הרי אם אתה מסופק אם הוא כהן מדוע תפדה אלו את בנך? ואם אתה מדבר על הספק הכללי בכהונה של הכהנים היום, ממילא אתה נסמך על חזקה שהם מוחזקים בכהונה. 

אבל לשאלתך ודאי שאתה יכול להביא איתך את המטבעות ולתת אותם לכהן, כדין כל פדיון. אכן נהוג שלכהן יש מטבעות של חמשה סלעים שהוא מקנה אותם לפני הפדיון לאבי הבן משום שבדרך כלל אנשים רגילים אין להם מטבעות של חמשה סלעים. אבל אם יש לך, אדרבה.

שהיה במזל טוב!

מקורות:

 

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. התכוונתי לספק הכללי. אין ברשותי מטבעות אך גם לכהן אין, השאלה אם אוכל לקנות מטבעות ולקיים בהם את המצווה? ובמידה והכהן מוצא מטבעות ההקניה לא צריכה להיות בכסף?

    תודה רבה על המענה

  2. רוב הפוסקים אוסרים לשלם בכסף מזומן, אלא צריך לשלם בכסף טהור (100 גרם לפי רוב העולם היום לחומרא) או בכלי או חפץ ששווה ערך לה' סלעים (מתעדכן לפי שווי הכסף בכל יום). המטבעות זה הידור, אפשר לקנות מטבעות חדשים מהצורף וחנויות יודאיקה או לחילופין מהכהן או לחילופין להשאיל מגמ"ח ב-100 ש"ח בערך ויש בכל הארץ למי שרוצה להדר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל