לתרומות לחץ כאן

קיום יחסי אישות לאחר הגרושין

שלום רב,
לאחר הגרושין כמעט מייד קיימתי יחסי אישות עם הגרוש, לא היתה לי כוונה לשוב אליו בשום שלב עד היום.
לאחר כחצי שנה שוב היינו יחד כחודש, לא גרנו יחד אבל נפגשנו ואף יצאנו לסופ"ש. במהלך אותו חודש קיימנו יחסים מספר פעמים. הבהרתי לאורך כל התקופה שאני לא מעוניינת לשוב ולהנשא לאותו האיש.
כיום יחסיינו כמעט מנותקים. אני חוששת שלא ישתף פעולה בגט לחומרא מאחר והוא מאוד רוצה לחזור אלי, וכל עיכוב שלי בחיי הוא משאלתו.
אני נמנעת מהתקדמות קשרים בשל הפחד להיכשל ולהכשיל.
לא הייתי עם אף גבר אחר מאז הגרושין. יצאתי לפגישות אך ניתקתי את קשריי מייד מחשש.

תשובה:

שלום רב,

באופן עקרוני, אם בית הדין יחשבו שאת זקוקה לגט לחומרא, הם יכפו עליו לגרש, כולל הטלת סנקציות וכו'.

לעצם השאלה, אם לא היו עדים כשרים שידעו שאתם מתייחדים, אין צורך בגט לחומרא. אולם אם היו עדים כאלה נראה שיש בהחלט מקום להצריך גט לחומרא, אלא שיש לדעת כמה נקודות.

א. במדה שלא שמרת נדה באותה תקופה, יש מחלוקת האם צריכים גט לחומרא, משום שכל הסברא המצריכה גט לחומרא הוא משום החזקה שאין אדם עושה בעילתו בעילת זנות, לכן מן הסתם התכוון לשם קידושין. אולם במדה שהוא עבר על איסור נדה, ודאי לא היה איכפת לו גם מאיסור זנות. ולא התכוון לשם קידושין. אולם יש חולקים על כך, וסבורים שגם במדה שלא שמרת נדה בשעתו, צריכים גט לחומרא.

ב. נקודה נוספת הראויה לציון, הוא העובדה שאת מציינת שלאורך התקופה הקצרה הזו, ציינת כמה פעמים שאינך רוצה לחזור אליו. ואת מעידה על כך היום שמעולם לא חשבת לחזור אליו. לכן, אם אין עדים כשרים שיכולים לבוא להעיד שהתייחדתם ביחד, יש מקום לומר טיעון נוסף שלא תזדקקי לגט לחומרא. [מחמת הסיבה שיש לך נאמנות לומר שלא התכוונת לשם קידושין]. אולם בגלל הסיבה הזו לבד לא הייתי מקל ראש, לכן אם את סבורה שהיו עדים כשרים על העובדה שהתייחדתם ביחד, תצרי שוב קשר ונראה כיצד נוכל לסייע.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל