לתרומות לחץ כאן

אני רוצה להתגרש, אשתי לא, האם מותר לי לעזוב את הבית?

שלום רב !!! אני נשוי כ…30 שנה ב,ה" יש לי 3 ילדים כולם נשואים !! חיי הנשואים היו רצופים מריבות ושנאה,,תמיד אמרתי כשילדי האחרון ינשא אתגרש !!! ובכל זאת גררתי עוד שנתיים אולי כשנהייה לבד השתנו העינינים ,אך לא !איני יכול להמשיך כך וברצוני להתגרש על אף גילי 60 ,פשוט לא יכול יותר ,אשתי לא רוצה להתגרש ואני רוצה לעזוב את הבית ,,שאלתי מה עלי לעשות ???

תשובה:

שלום רב,

אם שאלתך "מה עלי לעשות?" הוא האם להתגרש או לא, אתה מבין לבד שבזה ודאי שאני לא יכול לייעץ לך, אני לא מכיר אותך ולא את הסיפור העומד במאוחרי החיוך היפה שלך במשך כל שנות הנישואין. אבל מן הסתם אתה אדם בוגר ויודע מה טוב לך שוקל את כל השיקולים של חיי משפחה (וילדים) לבד, ומקבל החלטות בהתאם.

למעשה, אם החלטת להתגרש ואשתך אינה רוצה להתגרש אתה פשוט צריך לפנות לבית הדין בבקשה לפתוח תיק גירושין. והם ידונו האם ניתן לחייב את האישה לקבל גט לא. אבל עד שלא מתקבלת החלטה אחרת, אסור לך לעזוב את הבית, אדם חייב לאשתו שאר כסות ועונה, ואינך יכול להפטר מחיובים אלו רק בגלל שאתה לא מסתדר איתה. אדרבה, עד שאתם מתגרשים תעשה מאמץ לעמוד בחיובים שלך. אני יודע שלכתוב זה הרבה יותר קל מלעשות… אבל אלו הן המחויבויות שלך.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. איך אפשר לעשות מחויבות של עונה כשאדם הוא במצב רגשי כזה?

    זה כמו לאנוס את עצמו לעשות משהו שהוא במקום האישי שלו לא רוצה.

    זה לא מסתדר הגיונית וטבעית בראש

    אשמח להתייחסות הרב.

  2. יכול להיות שזה לא אפשרי, כרגע ואדרבה גם יש איסור לבוא על גרושת הלב, מן הסתם גם האשה אינה רוצה, אבל לעזוב את הבית יחשב בבית הדין כמורד באשתו ויעמיד אותו במצב נחות בדיון. כדי להגיע לחיוב גט יש להשתדל לעשות כמה שיותר כדי לעמוד בכל תנאי האישות כספיים ונפשיים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל