לתרומות לחץ כאן

הכנה לראש השנה

שלום כבוד הרב !
1)כולם אומרים שבראש השנה אנחנו צריכים להמליך את הקב"ה עלינו …. מה הכוונה …איך עושים את זה ?
2)שמעתי שבראש השנה לא טוב לישון בזמנים מסויימים ….באיזה זמן צריך לקום ובאיזה שעה מותר לישון ?
3)כשאני אוכלת/שותה ברחוב(תוך כדי הליכה ) ואז נכנסת לקניון וממשיכה את ההאכילה/ שתיה ….האם במצב כזה אני מתחייבת ברכה נוספת?…האם זה נקרא שאני עוברת מרשות לרשות ?
4)איך אני יכולה לעורר את ליבי לקראת ראש השנה הקרב ובא …אני שומעת הרבה מאד הרצאות ומנסה כמה שיותר להתחזק אבל אני לא מרגישה שחל בי איזה שינוי אני מרגישה שהלב שלי קצת נאטם …מה אני יעשה ???

תשובה:

שלום רב

א. המלכת הקדוש ברוך הוא עלינו ענינה: 1. ההכרה בהיותו בורא העולם המנהיג אותו בכל רגע. 2. הרצון שמציאות זו תהיה ידועה ומוכרת לכל באי עולם. 3. הרצון לשעבד את עצמנו לרצון ה' בל המובנים.

ב. לכתחילה לא כדאי לישון בראש השנה מעלות השחר עד חצות היום. למעשה, נהגו שמי שממשיך את שנתו מהלילה אינו חייב להקפיד על כך. אבל ללכת לישון ביום, זאת לא נעשה לפני חצות היום. הסיבה לדין זה הוא מה שאמרו חז"ל שהישן בראש השנה "מזלו ישן", והיינו שראש השנה יום הדין אינו זמן לשינה אלא לעבודה, יש להרבות בתפילות ובמצוות ולא להרבות במנוחה. משום כך גם אמרו ההולך בטל כישן דמי, כלומר אין הבדל בין שינה לסתם בטלה, עיקר העיקרים להשקיע ביום זה בעשייה חיובית למען שמו יתברך.

ג. אם את לא קובעת לך מקום בקניון, אלא ממשיכה להסתובב שם אין בעיה, בהולכי דרכים אין ענין של שינוי מקום בברכות, אלא רק במי שמתחיל לאכול לאכול במקום מסויים ועוקר למקום אחר.

ד. זו בעיה מוכרת, הכלל הוא שאחרי הפעולות נמשכים הלבבות, אם נכוין יותר בתפילה נרבה יותר באמירת תהילים ונדבר מענינו של היום, סופו של דבר שהדברים יחדרו לליבנו פנימה.

שתהיה לכולנו שנה טובה ומבורכת.

מקורות:

על מנהגי ראש השנה ראי כאן.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל