לתרומות לחץ כאן

בישולי נכרים האם אוסר כלים?

שלום רב,
העניין הוא כזה: אני גר בישיבה קטנה עם עוד כ – 15 בחורים. בחודשים האחרונים התגורר אצלנו בחור גוי שרוצה להתגייר. בזמן שהותו הוא היה מבשל בכלים משלו, הבעיה היא שהוא היה שופך מים רותחים מהתבשילים שלו לתוך הכיור במטבח, וכנראה שהוא שפך על חלק מהכלים שאנחנו נוהגים להשתמש בהם, אך איני יודע בוודאות על איזה מהם. רציתי לדעת מה הדין של הכלים במטבח ומה הדין של הכיור.

תזכו למצוות.

תשובה:

שלום רב

נראה שאתם יכולים להשתמש בכלים.

מקורות:

בשו"ע בסי' קיג סעי' טז הביא שנחלקו ראשונים האם בישולי נכרים אוסרים גם את הכלים או רק את התבשיל, ואף שנהגו להחמיר בזה כדעת האוסרים, כאן ספק ספיקא יש בדבר: א. האם הכלים נאסרים. ב. גם אם הם נאסרים כאן יש לכם ספק על כל כלי וכלי האם הוא היה מאותם שעליהם נשפך הרוטב האסור.

יתר על כן בשו"ת מהרש"ם ח"ג סי' רצו נראה שנקט שמה שהחמירו בעירוי מכלי ראשון שהוא מבשל היא חומרא שלא נאמרה לגבי בישולי נכרים, ואף שדבריו אמורים לגבי גוי המבשל בעירוי ולא על חפצא של איסור שמערים אותו על הכלי, בכל זאת יש בזה סניף נוסף להקל. מה גם שהכל מדובר באיסור דרבנן וספק דרבנן לקולא, והכלים כבר אינם בני יומם. את הכיור יש להגעיל על ידי עירוי ג' פעמים ודי בכך [ואף שכלי חרס לא מועילה לו הגעלה לענין בישולי נכרים הקילו כמבואר בשו"ע שם, ודי בעירוי על פי הכלל שכבולעו כך פולטו ובפרט כאן שאי אפשר באופן אחר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל