לתרומות לחץ כאן

האם לספר לבחור שאבא שלי הוא גוי?

אני אשה גרושה שהתחתנה ברבנות כדת ודין . עכשיו אני יוצאת עם בחור שנה וחצי והוא אינו יודע שאבא שלי מוסלמי אני גם לא יודעת איך לספר מאיפה להתחיל זה כאילו שיקרתי לו כל התקופה הזאת למרות שאני יהודיה לכל דבר שומרת מסורת ומאוד מאמינה בדת אבל בכל אופן הוא שונא מוסלמים ואיני יודעת איך הוא יגיב והאם לספר לו השאלה הזאת מעסיקה אותי דיי הרבה זמן ואני לא רוצה שהקשר שלנו יפסיק בגלל שאבא שלי מוסלמי אני אפילו לא מכירה אותו כל כך הוא חיי בארץ אחרת . אני מבקשת את העזרה מה עליי לעשות

תשובה:

שלום רב,

אני חושב שאם את סבורה כאם תספרי לו הוא יעזוב, את ראשית המתין ולא לספר לו כעת. ואח"כ את יכולה לומר לו שלא שיקרת אותו, אלא שאלת רב והוא אמר לך שבנתיים לא צריך לספר.

מקורות:

בעצם השאלה הזו מצוייה כבר בגמרא (יבמות מה) שם דנה הגמרא בהרבה אם גוי בהתחתן עם יהודיה הילד כבר או לא. מסקנת הסוגיא שם שהילד כשר. אולם מופיע שם שהרבה אנשים לא רוצים להתחתן עם אדם כזה. לכן רבא אמר לאחד שנולד מאבא גוי, שילך למקום אחר שם לא יכירו אותו, ויתחתן עם אישה בלי לומר לה מה מוצאו ומיהו אביו. ובספק קהילות יעקב (יבמות סי' מד) דן איך יתכן שהוא לימד אותו לרמות אנשים, וכי אין זה אונאת דברים? וביאר, כי בנישואין יש מכלול של דברים לפעמים אדם מראש לא ירצה להתחתן עם נערה בת לאבא גוי, אולם לאחר שהוא כבר מכיר את הנערה על שלל מעלותיה, בודאי הוא יוותר על נושא זה. ולכן את יכולה להמתין ולא לספר לו עד שתרגישי שזה כבר לא יהווה מחסום עבורו.

בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל