לתרומות לחץ כאן

השתתפות ילדים בחתונה שניה של אבא

שלום,

אבי בן 70 ויוצא עם בחורה פיליפינית, לפני כעשור התחתנו בנישואים אזרחיים בסתר בחו"ל ללא ידיעתנו. הסיבה היתה כדי שהיא תישאר בארץ ולא תגורש בחזרה לפיליפינים.
לפני חמש שנים כתב צוואה חדשה ונתן לה בית. יש לציין שאנחנו 4 ילדים, 3 נשואים עם ילדים. אין לנו בתים משלנו ואנו חיים בשכירויות.
בשנה האחרונה התחילה לעבור שיעורי גיור על מנת להיות יהודיה.
היום גילינו כי עוד שישה ימים הוא מתחתן ועושה אירוע באולם עם מוזמנים, צלם, די ג'יי וכו'. אנחנו גילינו רק במקרה. מחר הוא רוצה להזמין אותנו באופן רישמי כי הוא טוען שהיא לא יכולה לגור איתו עכשיו כשהיא יהודיה כביכול ללא טקס נישואים רבני.
אנחנו יודעים שהנישואים האלה הם שקר וכי היהדות הזאת שיקרית גם היא. אבי טס שלוש פעמים בשנה לחו"ל ונמצא עם בחורות ועובדה כי ל"אישתו" החדשה אין בעיה עם זה, כי היא מתכננת רק על הירושה. יש לציין שלאבי יש ממון רב.
אנחנו מרגישים שהבן אדם השתגע, הוא התקשר להזמין את אמא שלי.
מה ניתן לעשות? אנחנו לא רוצים ללכת ולצפות באירוע הזה וגם רוצים לשמור על כבוד אמא שלנו.
אודה לעזרתכם והאם יש הלכה שילדים לא יכולים להיות בחתונה שנייה של אחד ההורים.

תודה.

תשובה:

שלום רב,

ראשית, אני ממש מזדהה עם הכאב שלכם, העלבון והכאב לראות אירוע כזה הוא קשה מנשוא. הן לאמא שלכם ובדאי, וגם לכם מצד עצמכם ומצד כבודה של האמא.

אין הלכה שאסור לילדים ללכת לחתונה שניה של ההורים. אבל בהחלט אתם לא מחוייבים ללכת לאירוע כזה, כבודה של האמא היא גם חובה, ואם כבודה של האמא יישמר ולו במעט ע"י החרמה של האירוע, יתכן שאסור לכם להופיע באירוע כזה. יתרה מזו, מאחר שלכם ברור שכל הגיור שלה הוא פיקטיבי, ואינו אמיתי, אסור לכם להופיע בחתונה כזו של יהודי עם אישה שהתגיירה בגיור פיקטיבי, להיפך יתכן שיש עליכם חובת מחאה, אבל מאחר שברור שמחאתכם לא יישמע, אין לכם חובת מחאה, אבל ודאי שאסור לכם להופיע ובעקיפין לתמוך בחתונה כזו.

ה' יעזור שיבוא יום והאבא יתעשת, ויחזור לצור מחצבתו, ולמשפחתו.

שבת שלום

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל