לתרומות לחץ כאן

הליכי גירושין בבית דין רבני

מדובר על זוג נשוי שגר במדינה שאין בה בית דין האישה עזבה ילדיה ואת בעלה ועברה לגור בארץ (הילדים במשמורת האב ע"פ פסק דין מחו"ל ).
לאחר מס' שנים הגיש הבעל ע"י ב"כ תביעה לגט לבית הדין בישראל . האישה אמרה לבית הדין שלא תיתן גט לבעלה רק במידה והבעל יעביר את הילדים למשמורתה .
הבעל שמטפל כיום לבד בילדים בחו"ל חושש להגיע לבית הדין לדיון כי האישה הודיעה כי במידה ויגיע לישראל תוציא נגדו האישה צוי עיכוב מהארץ ואז הילדים ישארו ללא השגחה (ילדים רגישים אשר ננטשו כבר ע"י אימם ואין אפשרות להביא את הילדים לישראל ).
האישה לא מוכנה להסיר את האיום בהגשת צוי עיכוב כנגד הבעל ולמעשה חוסמת את דרכו של הבעל לבית הדין
שאלתי .
1. האם במקרה שהאישה חוסמת את דרכו של הבעל לבית הדין יתן לא יתרון משפטי או שבית הדין יוכל לדון לעניין הגט גם לא בנכחות הבעל .
(אני רוצה לציין שאישה לא יתנגדה לגט אלה רוצה לסחוט את הבעל ).
2.לחילופין במידה ובית הדין מחייב את האישה לתת ערבות לצורך זה שלא תעכב את יציאתו של הבעל לחו"ל חזרה לילדיו מיד אחרי הדיון והאישה לא הסכימה לכך די בכך על מנת לנהל את הדין ולחייב את האישה לתת גט לבעלה (כמובן ע"י שליח בין דין כי בחו"ל ).
3.לחילופין האם בית הדין יכול במקרה הנ"ל לנהל דיון בסקיפ של מחשב .
אודה לכם על התשובת

תשובה:

שלום רב.

הבט, לשאלתךת בדבר הליכי גירושין בבית דין רבני, קשה לי לעזור לך בענין זה.

ברור כי פסיקת בית המשפט בחו"ל בענין משמורת הילדים, אינה מחייבת את בית הדין הרבני כאן כדי לאלץ את האשה לקבל גט בניגוד לרצונה, וסביר שבית הדין ירצה לדון בענין שוב, אולם בהחלט יש סבירות שבית הדין יפסוק כהילדים ישארו במשמורת האב, כמובן הכל תלוי בנסיבות.

אין ספק שניתן לקיים דיון בענין גט ללא שהבעל יהיה נוכח, לצורך כך הוא שולח בא כח, אמנם מתן גט בפועל זה מורכב הרבה יותר, מאחר שאמרת כי בית דין במקום מושבו של הבעל, ככל הנראה הוא יצטרך ללכת למקום שיש בית דין מסודר, ושם יכתבו את הגט וישלחו לבעל. אולם, מאחר שסביר שכשיגיעו לשלב הזה כבר יהיו הסכמות בין הבעל לאשה, לכן הוא גם יוכל לבוא לארץ לתת גט מסודר בבית הדין הרבני.

למעשה, מה שצריך לעשות במצב שאתה מתאר, הוא לפתוח דיון בבית הדין הרבני כאן בארץ, ולשלוח בא כח במקום הבעל עצמו, (אין צורך ליידע את האשה אם הבעל מגיע או לא), כשאני מניח שהדיון הראשון יעסוק בדיוק בעניינים אלו – הליך הדיונים, והתנאים שהזכרת.

הרבה הצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל