שלום
האם מותר לפי ההלכה להתחתן פעמיים עם אותו בנאדם . כלומר, אם לדוגמא מישהו רוצה לקדש את בת זוגתו והם קטנים. ואז בעתיד הם רוצים להתחתן יש עם זה איסור?
תשובה:
א. אין כזה דבר "להתחתן פעמיים" אפשר להתחתן רק פעם אחת, אשה שנתקדשה פעם אחת אי אפשר לקדש אותה שוב לא אותו אדם ולא אדם אחר, אלא אם כן קיבלה גט כדת וכדין.
ב. נישואין וקידושין אינם דברים של "מה בכך" ואין לעשות מהם צחוק או דברים שנראה כצחוק, ולכן כל עוד אי אפשר להתחתן לא מתחתנים.
ג. גם כאשר זוג ילדים חושבים שהם אמורים הזוג לחיים לעולמי עד, הנסיון מורה שצריך להתבגר כדי להחליט החלטות כאלו, ולכן עשיית מעשה קידושין כאשר עדיין לא מבושלים מספיק לחיי נישואין, יכול לגרום בעיות כבדות משקל על פי ההלכה, לאורך שנים.
שלום,
דווקא חשבתי שהצעת נישואין מחודשת לא באה כדי לזלזל במוסד הנישואין אלא ההפך, הצעת נישואין בזמן שהזוג כבר נשואי יכולה להראות שהנישואין בין בני הזוג אינם נלקחים כמובנים מעליהם ושיש "לחדש" את החוויה של אותו יום קסום בו החליטו להקים בית בישראל, תשובה שלילית תעלה על פני השטח דברים שעליהם לתקן במערכת בין בני הזוג, תשובה חיובית תחזק את האמון והביטחון, יחדש את הלהבה שקישרה בין בני הזוג, הטקס המחודש יזכיר להם למה הם יחד וההתרגשות תחזיר עטרה ליושנה כביומם הראשון בו נישאו, עם יש ילדים הם יתענגו על כך שהוריהם אוהבים זה את זו ושיש "משפחה" אוהבת ומגובשת.
בעיני זה מגוחך. יש הרבה דרכים להראות בבית אהבה ומסירות, לא צריך לעשות הדמיות של נישואין, דבר שגורם בילבול לגבי משמעותו של טקס מקודש ומשמעותי זה.
שנה טובה, זכותך לא לקבל את דעתי.
אכן. בכל מקרה שיהיה בהצלחה ושנה טובה!
מה לגבי מקרה של דחיית אירוע חתונה בגלל סגר הקורונה.
אנחנו לא מעוניינים לדחות את עצם החתונה הרשמי ורוצים להתחתן האחד עם השנייה אבל יכולים רק בנוכחות של 30 אנשים בערך.
האם מותר להתחתן בטקס משפחתי מצומצם ממש ממש ואז לעשות שוב חופה בפני כולם (עם כל הברכות, היין, הכוס והטבעות) כשיהיה מותר לקיים את האירוע בפני כולם?
חופה אין לעשות פעמיים, אתם יכולים להתחתן עכשיו באופן מצומצם, ואחר כך לעשות סתם חגיגה וסעודה יפה בלי חופה וברכות. זה ברכה לבטלה. מזל טוב!
השאר תגובה