לתרומות לחץ כאן

אייפון

שאלה:

ב"ה
ראשית, תודה לרבנים המשיבים על שאלותנו זה ככ עוזר.
שנית, אנסה לקצר ממש
בעלי הוא אדם טוב שמתנדב בארגוני הצלה ובידידים וכו ב"ה
הוא תמיד דואג לבית ואז לבחוץ יאמר לשבחו.
אבל ואבל- אני כל הזמן לא סומכת עליו מבחינת הטלפון שלו הפתוח לכל
הוא מידי פעם רוצה לעשות הגנה אבל לא יוצא לו.
אני מעלימה עין ומפחדתתתתתת להיפגע. אז פשוט לא מסתכלת עלהטלפון שלו. את שלי??? הוא יכול לקחת להסתכל בהכל אין לי בעיה אבל ממנו אני מפחדת לבקש לראות כי לך תדע מה הוא רואה זה השערות שלי אבל אני לא כזו תמימה ויודעת שיש רע בטוח שהוא רואה שם
אני מבקשת ממנו אומרת בעדינות שזה מפריע וזה עובר לידו פשוט
הוא לא אדם רע אבל העניין הזה מציק לי

תשובה:

שלום וברכה

קראתי בתשומת לב את שאלת המורכבת, למעשה אני חושב שיש לך טעות בגישה. את מתייחסת לנושא הסינון כאל הבעת אמון כן או לא בבעל, ולכן את גם חושבת שלומר לו לעשות סינון זה משהו שעלול לפגוע, וכל זה טעות.

הסינון נדרש לכל אדם באשר הוא, כיון שבין אם ירצה בין אם לא, אם הטלפון שלו לא מסונן הוא עלול להכשל, אם זה להגרר לראות משהו מאוד מעניין אבל שאסור לראות, או אפילו סתם פירסומת לא טובות שקופצות וכל דבר דומה.

ולכן יש לדבר בצורה הכי פתוחה בעולם, שאנחנו בית של יהודים יראי ה', וזה מאוד כואב שהטלפון לא מסונן, זה מבריח לנו את השכינה מהבית, כי זה מקור של טומאה. תגידי לו אתה צדיק ולכן אתה לא מספיק מודע לזה כי הדברים הללו לא חשובים לך אבל זה טינוף וזה פוגע בנפש גם אם לא מודעים לכך ופוגע בבית ולכן את מבקשת בכל לשון של בקשה לעשות עוד היום סינון.

את הנושא כמובן פותחים בזמן מתאים לא ברגע שהוא חוזר הבית רעב או עייף, אלא כשיושבים בנינוחות רק שניכם יחד, לומר לו שיש משהו שמאוד מציק לך וגם מפחיד אותך רוחנית, שהדבר הזה כל הרבנים מדברים על הטומאה שלו ואת לא מסוגלת לשאת את זה שיש לכם כזה דבר בבית. אגב לא הבנתי אם הטלפון שלך מסונן כהלכתו שזה כמובן חובה הדדית ברורה ואין הבדל בין גברים לנשים. הנושא הוא בכלל לא לבדוק את היסטוריית הגלישה שלו, אלא פשוט שהדבר הזה לא יהיה בבית גם אם לא גולשים כלל בדברים לא טובים!

הנושא הזה חשוב עד מאוד ואין לוותר בו רק הכל לעשות בנעימות ובכבוד, ללא חשדנות, הוא לא נוגע למה בעלך עושה עם הטלפון הזה אלא עצם הימצאו ולא חשוב כמה יעלה הסינון הוא חשוב. את מתייחסת בחשדנות ולכן מדברת בעדינות מדי ובחשש ויוצרת אוירה לא נעימה זה לא קשור לבעלך, זו טומאה שיש לסלק מהבית.

בהצלחה רבה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל