האם אני בתור סוכן נסיעות יכול למכור חופשה במלון שאין שם כשרות, וגם יש בריכה לא נפרדת. האם זה נחשב לפני עיוור או לא? ולמה
תשובה:
אם הם רוכשים במפורש דרכך גם ארוחות – פנסיון מלא, נראה לכאורה שיש בכך איסור של מסייע לדבר עבירה.
יום נעים.
רבני בית הוראה
הצטרף לדיון
4 תגובות
שלום כבוד הרב אשמח שהרב יפתח את הנושא יותר כי לא תמיד במקרה כזה זה שחור לבן, ויש עוד נתונים שנכנסים לדיון – כגון שהכל כלול ואין אפשרות לגרע ארוחות מהמחיר, ובמקרה שלנו אפשר לטעון שייתכון בסיכוי מועט, שרוצים ארוחות בשביל הקצת דברים כשרים / שלא צריכים הכשר שאפשר למצוא גם בחו"ל כגון מיץ תפוזים סחוט ידנית או למשל קפה וכיוצא. ממה אפשר להתפרנס כבר שאין בו בעיה כל הדתיים יבקשו צדקה בסוף ?? הרי תמהה אני שיש תורמים בכלל בבתי כנסיות ומדרשות. לדעתי זה מתסכל עד שהבנאדם מצא עבודה הוא צריך לעזוב אותו ומרגיש שהוא נועד להיות או סופר סתם או שוחט או מוהל. לא שאני מתרעם על הרב כי אני חושב שהרב די מיקל בדבר אבל עדיין סוף סוף אני פשוט לא מבין את ההנהגה וההשקפה שבדבר כאילו לעבוד זה מוקצה וזה נראה שאי אפשר לעבוד בלי לעשות בעיות למעסיק וכל דבר צריך להתחמק. ןבמקום להיות פעיל בחברה זה נותן לך חשק להסתגר באיזה בית מדרש עד אשוב נשמתי
ידידי היקר ממש לא הבנתי אותך… אין במה לעבוד? כמעט בכל דבר אפשר לעבוד, מלאכת כפיים חשמלאי נגר שרברב וכו' וכ'. עבודות משרדיות כמעט בכל מקום זה בסדר. חנויות מוכרות דברים מותרים [רוב החנויות], הייטק תיכנות בנקאות, ועבודת צווארון לבן אחרות, רו"ח מנ"ח עו"ד מקרקעין ועוד ועוד. כמעט ואין עבודה שיש בה בעיה. כמובן ימי נופש וגיבוש בעבודה יכול להיות בעיה אבל המעסיקים מודעים לכך.
אז הרב אומר לא להילחץ מהנושא כי אין ממה לחשוש בעבודות רגילות ? (אני אישית לומד תיכנות זה נראה מעניין ואני מרגיש סיפוק מזה)
נכון. כמובן כדאי למצוא מקום שיתאפשר לך לעבוד בצניעות, יותר עם גברים וכו', אבל ככלל אפשר להסתדר בהחלט, גם בתי לומדת עכשיו תיכנות.
שלום כבוד הרב אשמח שהרב יפתח את הנושא יותר כי לא תמיד במקרה כזה זה שחור לבן, ויש עוד נתונים שנכנסים לדיון – כגון שהכל כלול ואין אפשרות לגרע ארוחות מהמחיר, ובמקרה שלנו אפשר לטעון שייתכון בסיכוי מועט, שרוצים ארוחות בשביל הקצת דברים כשרים / שלא צריכים הכשר שאפשר למצוא גם בחו"ל כגון מיץ תפוזים סחוט ידנית או למשל קפה וכיוצא. ממה אפשר להתפרנס כבר שאין בו בעיה כל הדתיים יבקשו צדקה בסוף ?? הרי תמהה אני שיש תורמים בכלל בבתי כנסיות ומדרשות. לדעתי זה מתסכל עד שהבנאדם מצא עבודה הוא צריך לעזוב אותו ומרגיש שהוא נועד להיות או סופר סתם או שוחט או מוהל. לא שאני מתרעם על הרב כי אני חושב שהרב די מיקל בדבר אבל עדיין סוף סוף אני פשוט לא מבין את ההנהגה וההשקפה שבדבר כאילו לעבוד זה מוקצה וזה נראה שאי אפשר לעבוד בלי לעשות בעיות למעסיק וכל דבר צריך להתחמק. ןבמקום להיות פעיל בחברה זה נותן לך חשק להסתגר באיזה בית מדרש עד אשוב נשמתי
ידידי היקר ממש לא הבנתי אותך… אין במה לעבוד? כמעט בכל דבר אפשר לעבוד, מלאכת כפיים חשמלאי נגר שרברב וכו' וכ'. עבודות משרדיות כמעט בכל מקום זה בסדר. חנויות מוכרות דברים מותרים [רוב החנויות], הייטק תיכנות בנקאות, ועבודת צווארון לבן אחרות, רו"ח מנ"ח עו"ד מקרקעין ועוד ועוד. כמעט ואין עבודה שיש בה בעיה. כמובן ימי נופש וגיבוש בעבודה יכול להיות בעיה אבל המעסיקים מודעים לכך.
אז הרב אומר לא להילחץ מהנושא כי אין ממה לחשוש בעבודות רגילות ? (אני אישית לומד תיכנות זה נראה מעניין ואני מרגיש סיפוק מזה)
נכון. כמובן כדאי למצוא מקום שיתאפשר לך לעבוד בצניעות, יותר עם גברים וכו', אבל ככלל אפשר להסתדר בהחלט, גם בתי לומדת עכשיו תיכנות.
השאר תגובה