לתרומות לחץ כאן

אבא חורג

שאלה:

איבדתי את אבא שלי לפני כ 3 שנים, לפני שנה אמא שלי נישאה מחדש לבחור שהיא הכירה, בכל מקרה בהתחלה היחסים בנינו היו טובים, היינו מדברים המון, היה לנו קשר חזק, הוא הרגיש לי ממש כמו חבר טוב.
לאחר חודשיים התחלתי לצאת עם בחורה ודי הפסקתי לדבר איתו, פשוט לא היה לי זמן כל כך ומאז הוא ממש השתנה, הוא התחיל לדבר אליי בצורה לא יפה, לפעמים הרגשתי שהוא עוצר את עצמו מלהרביץ לי או משהו, הוא מתפרץ עליי ללא סיבה כשרק שנינו בבית ואוסר עליי לצאת עם אותה בחורה ושאני לא אביא אותה הביתה. הוא דתי ואנחנו דתיים. סיפרתי לאמא שלי אבל היא כל כך מאוהבת בו, אמא שלי אומרת שהבעיה הזאת ביני ובינו מרחיקה אותו ממנה ושהוא בקושי מתייחס אליה והיא מאשימה אותי. כשאני מספר לה על הדברים שהוא אומר לי היא לא מתייחסת לטענות שלי והיא אומרת שהוא רק רוצה בטובתי.
בשבוע שעבר שמעתי שיר בבית במחשב ולא ידעתי שהוא בבית, חשבתי שאני לבד בבית, פתאום האבא החורג שלי התפרץ לחדר בצעקות וכיבה לי את המחשב ואמר לי "אני רוצה שקט, אני לא רוצה לשמוע אותך שומע שירי אהבה מטופשים כאלה", המבט שהוא נתן לי, הוא ממש הפחיד אותי. הוא מאוד גבוה, מאיים כזה, הוא מפתח גוף כזה, אז כן זה מפחיד אותי, מאוד.
אני מאוד מכבד את אמא שלי ואני גם מכבד אותו, עדיין מדובר בכיבוד אב ואם, פשוט אני לא מבין מה הבעיה שלו איתי, איך מחבר ואבא חורג טוב הוא הפך לסיוט שלי?

תשובה:

שלום וברכה

האמת שאינני יודע מה להשיב לך, אתה מדבר על משהו לא פתור ולא נהיר שביניכם, וזה מצב ממש לא טבעי, כלומר מישהו אמור לשוחח שיחה פתוחה ולהבין מה הולך כאן, ואם אתה לא מסוגל לכך [או שאתה יודע עוד פרטים שלא כתבת?], יש לערב מישהו חיצוני שינסה להבין, האם יש לו ביקורת כלפיך, מה הוא מרגיש שקורה בגלל הימצאותך שם או בגלל נסיון השידוך הזה שסיפרת עליו וכו'. בלי שיחה פתוחה רצינית מכובדת ומכבדת, בין אם זה איתך בין אם זה עם מישהו אחר, לא נוכל להבין מה הולך כאן, ואסור להשאיר את זה כך. כשמבינים מה קורה ניתן לבנות גשר, כל עוד לא מבינים היכן המוקש, לא ניתן להזהר מלדרוך עליו…. לכן אני מציע לנסות להגיע להבנות, ואם תשתף 6אותנו אחר כך נוכל לנסות להמשיך לחשוב יחד.

בשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל