לתרומות לחץ כאן

התנוחה בשעת הטבילה

שאלה:

שלו' וברכה לכבוד הרב,

בספר שבילי טהרה מביא הרב המחבר שליט"א בשם הפ"ת שיש סכנה לטבול באלכסון. האם זה ענין סגולי או שבטבע בורא עולם טבע כך? והאם זה נוגע רק לטבע גוף האשה שכך ברא הקב"ה את טבע גופה ורק לה זה סכנה או שזה גם סכנה לאיש שטובל כך? האם בורא עולם ית"ש שינה את הטבעים בדבר זה מאז כתב הפ"ת זצוק"ל את דבריו אלו?

בברכה,

בברכה,

תשובה:

אינני יודע למה כוונתך, הטבילה צריכה להיות כשהיא מוטה מעט כדי שהמים יגיעו לכל מקום בגוף גם תחת דדיה, כשהיא זקופה לא באים שם מים וכשהיא כפופה מידי נוצרים קמטים בבטנה שגם לא באים שם מים. זה נושא של חציצה ולא נושא סגולי, האם לכך הכוונה?

שולחן ערוך יורה דעה הלכות נדה סימן קצח סעיף לה

סעיף לה

לא תטבול בקומה זקופה, מפני שיש מקומות שמסתתרים בה; ואל תשחה הרבה עד שידבקו סתריה זה בזה, אלא שוחה מעט עד שיהיו סתרי בית הערוה נראים כדרך שנראית בשעה שהיא עורכת; ויהיה תחת דדיה נרא' כדרך שנראה בשעה שמניקה את בנה; ויהיה תחת בית השחי נראה כדרך שנראה כשאורגת בעומדין, ואינה צריכה להרחיק ירכותיה זו מזו יותר מדאי וגם לא להרחיק זרועותיה מהגוף יותר מדאי, אלא כדרך שהם בעת הילוכה; ואם שינתה, כגון ששחתה ביותר או זקפה ביותר, עלתה לה טבילה (ערוך וסמ"ג ורשב"ץ ורמב"ם); ויש מי שאומר שלא עלתה. 

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. בעז"ה אעתיק לרב את הדברים בכדי לדיי'ק יותר מצד איזה פן באתי בשאלתי: "אם המקווה חסר ואינו בגובה זרת מעל טבורה ורוצה לטבול באלכסון אין לה לטבול בו, דאין לטבול באלכסון כלל מפני הסכנה (פת"ש – מ"ב)

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל