לתרומות לחץ כאן

נזקים בדירה בעקבות מים שחלחלו

שאלה:

קומת הקרקע בבניין המגורים שלנו התחלקה בין כל השכנים לצורך מחסנים. בחלק שלי כנראה אין שם איטום טוב והגשם מחלחל פנימה מהקיר, אז עשיתי כעת איטום, אני מאוד מקווה שזה יעזור לחורף הבא, ולקחתי את הכסף מהוועד בית. אבל כעת צריך לסייד בפנים בגלל הגשם שחלחל פנימה וכן יש לי נזק שהשוכר שהיה שם יצא בגלל הלחות וכעת זה עומד ריק. וכן השוכר היה לו נזק בחפציו כתוצאה מהלחות בחדר. האם את כל זה (היינו 1.הצביעה בפנים 2.הפסד השכירות שלי 3.ואת הנזק של חפצי השוכר) אפשר לתבוע מהוועד בית שזה כסף של כלל השכנים בבניין?

תשובה:

שלום וברכה,

הוצאות איטום בקירות חיצוניים מוטל על וועד הבית. נזקים שנעשו בתוך בית פרטי עקב הנזילות, וכן נזק שנעשה לריהוט, או שוכר שיצא והגיע הפסד למשכיר, לא חייב בעל הנזילה לתקן, וממילא לא ניתן לגבות הוצאות אלו מוועד הבית.

בהצלחה.

מקורות:

שכן שאירע לו נזילה והמים חלחלו לבית השכן והזיקו לו קירות וריהוט, בעל הנזילה חייב לתקן את הנזילה אבל הוא פטור מלשלם על הנזק שנעשה בעקבות הנזילה, כיון שהממון שלו היה שמור ואירע מקרה והמים יצאו והזיקו, ואמרו במשנה ב"ק נה, ב הכונס צאן לדיר ונעל בפניה כראוי ויצאה והזיקה – פטור.

אם הייתה הזנחה מצד בעל הנזילה ובעקבות ההזנחה ניזוק השכן יש אריכות דברים, אבל במקרה שלך שלא הייתה הזנחה, ודאי שוועד הבית פטור מתשלומי נזיקין.  

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל